m50b25
b28 vev o kolvar
dubbla insugskammar
org topp (renoverad med tätningar och slipade ventiler)
planslipat topp o block
arp till topp
org toppackning
autronic smc/msd tändförstärkare
hx55 66in 80ut
packningar å lager nytt
eftersom jag är skeptisk till e85 så undrar jag:
istället för att köra 135mm stakar och runt 10kg i komp, så kan man kanske köra 130mm stakar och hamna strax under 7kg i komp, eller blir detta helt galen geometri?
vad har ni för synpunkter?
Mvh
/Fredrik
h-stakar i m50b28?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
h-stakar i m50b28?
Fredrik Salomonsson
0735226071
e30 649,7hk
0735226071
e30 649,7hk
Re: h-stakar i m50b28?
Varför skeptisk till e85 Fidde?. Bmw motorerna älskar det pga att dom har snabb förbränning. Att försämra motorn för att köra bensin är inte rätt väg att gå. iaf inte enligt mig.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: h-stakar i m50b28?
Blir väl lite lite squish med så mycket spel mellan kolv<--> topp? Man tappar nog en del i effektiv och stabil förbränning kan jag gissa.
130mm stakar med 84mm slag kanske inte blir en så varvtålig geometri..?
M.V.H.
130mm stakar med 84mm slag kanske inte blir en så varvtålig geometri..?
M.V.H.
Re: h-stakar i m50b28?
Vill du gå ner något i komp så kör med m54b30 kolvar
Re: h-stakar i m50b28?
ok, var hamnar man då ca?jorgen wrote:Vill du gå ner något i komp så kör med m54b30 kolvar
blir ju ca 3.3mm lägre komphöjd så då borde man ju hamna runt 8-8.5?
Fredrik Salomonsson
0735226071
e30 649,7hk
0735226071
e30 649,7hk