Page 1 of 1
lmm...
Posted: 19 Dec 2005, 21:47
by fisherman
jag ska till och byta lmm till min 325: som jag håller på och turbokonverterar. jag har fått tag på en lmm från en bmw 735 och ska byta kretskortet i den till 325:ans. nu när jag har plocket isär dom så kollar jag på spjället, på 325 så öppnar det sig helt och på 735:ans så öppnar det sig pyttelite bara, blir det annorlunda när elektroniken kommer igång på bilen när lmm är inkopplad?
hur ska man göra? hjälp mig nu?
mvh kenny
Posted: 19 Dec 2005, 21:49
by Chrille
Det där löser sig sen...
Justera fjädern bara...
Posted: 19 Dec 2005, 23:02
by Brox
ursäkta ifall jag hoppar in men jag undrar bara varför man ska byta lmm när man tex turbokonverterar?
Posted: 20 Dec 2005, 00:22
by xelerator
lura systemet med orig. 325 kort o ha större lmm... >mer luft..
systemet tror att det är samma mängd luft som kommer in som när du hade 325 lmm fast det kommer mer...
Posted: 20 Dec 2005, 12:36
by fisherman
är det nån som kan säga varför det är så? att 325 öppnar helt och 735:an öppnar bara pyttelite?
Posted: 20 Dec 2005, 13:19
by Chrille
fisherman wrote:är det nån som kan säga varför det är så? att 325 öppnar helt och 735:an öppnar bara pyttelite?
Som ja sa...
Fjädern i M30 LMM:en är förmodligen hårdare spänd än den i M20 LMM:en...
Posted: 20 Dec 2005, 15:16
by fisherman
du hade så rätt så mannen.. tack för hjälpen.
men nu till ett annat??? jag får inte loss skruvarna till kretskortet. en gick till ochmed av.. hur ska jag få loss dom på ett bra sätt?
Posted: 20 Dec 2005, 21:25
by Nisse Järnet
Kan man inte sätta dit hela skiten som den är bara?
Posted: 20 Dec 2005, 21:52
by Chrille
Nisse Järnet wrote:Kan man inte sätta dit hela skiten som den är bara?
Vissa säger att det funkar, andra inte... Bara testa ju..
Posted: 20 Dec 2005, 22:00
by JaJsEn
funkade för mej,
så länge den är från en motornick bil med stiften p åsamma ställe så funkar det tror ja.
mvh Erik jakobsson