Köpråd m5 e34.
Posted: 20 Sep 2011, 17:31
Har funderat på att köpa mig en m5a att fixa med lite och leka med på kvällarna, har kört en 3,6a som kändes pigg som attans, en 3,8a som jag körde i regn vilket gjorde att den spann lös på 1-2vxl men fick inte riktigt samma rappa intryck av denna bil som 3,6an även om 3,8an var tillsalu för 20tusen mer.
Nu står jag inför att åka och titta på ytterligare en 3,8a som ska ha renoverad topp. Nu till frågorna, hur försäkrar jag mig om att motorn har så nära 340hk som möjligt? Är det bara att gå på känsla som gäller?
Spruckna block på 3,8orna hur orolig behöver man vara?
Och om motorn är i hyffsat skick ska den väll tåla lite aktiv körning imellanåt eller är de stor rasrisk på dessa gamla bilar. De flesta har ju miltal runt 20k.
Tips på andra problem som förekommer mottages gärna, samt vad man ska kika extra på när man har bilen framför sig. Edc:n brukar väll krångla och detta är ett vanligt problem verkar de som.
Kom med synpunkter helt enkelt.
Mvh/ Victor
Nu står jag inför att åka och titta på ytterligare en 3,8a som ska ha renoverad topp. Nu till frågorna, hur försäkrar jag mig om att motorn har så nära 340hk som möjligt? Är det bara att gå på känsla som gäller?
Spruckna block på 3,8orna hur orolig behöver man vara?
Och om motorn är i hyffsat skick ska den väll tåla lite aktiv körning imellanåt eller är de stor rasrisk på dessa gamla bilar. De flesta har ju miltal runt 20k.
Tips på andra problem som förekommer mottages gärna, samt vad man ska kika extra på när man har bilen framför sig. Edc:n brukar väll krångla och detta är ett vanligt problem verkar de som.
Kom med synpunkter helt enkelt.
Mvh/ Victor