dum affär med evanderh (polis mm)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
dum affär med evanderh (polis mm)
fick betalt i förskott för en bil jag sålt.... killen skulle hämta den inom någon vecka (svensk kille har personnummer) har gått 4 veckor utan att ha hört ett dyft.
testade maila han idag men mailen bara studsa tillbaka som att hans mail är avstängd typ...
den börjar stå bra nog ivägen
har två alternativ anser jag sälja bilen igen eller i delar eller så skriver jag över bilen på han och ringer snuten och säger att någon dumpat en bil hos mig.....
eller någom som känner en kalle öberg i umeå? född 91? be isåfall han höra av sig till mig per omgående
ingen stor summa det hela handlar om
testade maila han idag men mailen bara studsa tillbaka som att hans mail är avstängd typ...
den börjar stå bra nog ivägen
har två alternativ anser jag sälja bilen igen eller i delar eller så skriver jag över bilen på han och ringer snuten och säger att någon dumpat en bil hos mig.....
eller någom som känner en kalle öberg i umeå? född 91? be isåfall han höra av sig till mig per omgående
ingen stor summa det hela handlar om
Last edited by Nemesis_turbo on 09 Dec 2011, 20:54, edited 3 times in total.
Re: vad gör man (knepig bilaffär)
Han kanske bara ville köpa bilen
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
- Nemesis_turbo
hehe ja men jag vill ha den hämtad bort från platsen..... blir snart viter och skit och snö och helvete
Inför framtida affärer, skriv på kvittot att bilen ska hämtas innan ett visst datum annars blir affären ogiltig.
jag hade skrivit över den på honom, sen hade jag bara ställt den någonstans där den inte står ivägen och då informerat nya ägaren på något sätt, spelar ju ingen roll om han svarar eller inte, du har ju uppfyllt din del isf
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Dajb wrote:jag hade skrivit över den på honom, sen hade jag bara ställt den någonstans där den inte står ivägen och då informerat nya ägaren på något sätt, spelar ju ingen roll om han svarar eller inte, du har ju uppfyllt din del isf
Är inte så smart o förfalska namnunderskrift osv på ett ägarbyte!
- Nemesis_turbo
nej.. hmm ska leta han i en vecka sedan blire no tok
liknande problem som jag har då .. har en defekt cross , YZ 250zcc -93a som jag sålde till en kille för ett år sedan (han betalade den på nätet), sen hörde han aldrig mer av sig..
står med skuret nållager i veven. nytt drivpaket (som nu är rostigt), ny koppling och näst intill nya däck..
kom o hämta för en 500 lapp någon........
står med skuret nållager i veven. nytt drivpaket (som nu är rostigt), ny koppling och näst intill nya däck..
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Traska sprit är så 2010, traska bilar är det nya. Köpa/betala och inte hämta
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
R.Larsson wrote:Dajb wrote:jag hade skrivit över den på honom, sen hade jag bara ställt den någonstans där den inte står ivägen och då informerat nya ägaren på något sätt, spelar ju ingen roll om han svarar eller inte, du har ju uppfyllt din del isf
Är inte så smart o förfalska namnunderskrift osv på ett ägarbyte!
ahh trodde dom hade löst det på något sätt eftersom att han skrev:
eller så skriver jag över bilen på han och ringer snuten och säger att någon dumpat en bil hos mig.....
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
polisen kanske sytt in han, så han kanske sitter i häkte med restriktioner å längtar efter sin nyinköpta bil?.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
- Nemesis_turbo
ja vetfifaan ska jaga han nästa vecka svarar han inte eller inte hör av sig blir han utan bil
Kör till skroten med den?.
Dawe_A wrote:liknande problem som jag har då .. har en defekt cross , YZ 250zcc -93a som jag sålde till en kille för ett år sedan (han betalade den på nätet), sen hörde han aldrig mer av sig..
Jag kan ta den för en 500:ing.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
- Nemesis_turbo
nu har killen hört av sig o ska ha tillbaka pengar och hotar med polisanmälan och ska hänga ut mig här.
Förstår jag rätt? Ni ingår ett avtal om köp. Han betalar fordonet och ska hämta inom någon vecka. Han hämtar inte inom avtalad tid. Vad finns det att anmäla? Verkar som han svävar långt uppe i det blå vad det gäller det juridiska, om det nu ligger till som du skriver. Snarare du som har bättre på fötterna då. Det är ju uppenbarligen han som brutit avtalet.
Är bilen lättsåld/lättskrotad så ge honom stålarna tillbaka så du slipper strulpellen. Om inte så får han väl fullgöra sin del av avtalet och hämta eländet.
Är bilen lättsåld/lättskrotad så ge honom stålarna tillbaka så du slipper strulpellen. Om inte så får han väl fullgöra sin del av avtalet och hämta eländet.
Infowars - because there is a war on for your mind
- Nemesis_turbo
bilen är såld vidare nu igen 3 månader efter att han skulle ha hämtat den, har pratat med advokaten som mitt försäkringsbolag har nyss och dem talade om för mig att det han har rätt att kräva tillbaka är sina 2000kr minus mina kostnader för försäkring och parkeringsplats. får se hur han går vidare med detta. men han skulle hänga ut mig här därför jag skriver min version av det hella