pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
pustsade förbräningsrum m20b20 topp
har börjat lite på att pustsa i förbräningsrumen på min m20b20 topp.
det här måste väl se mer än bra ut ?
mvh
det här måste väl se mer än bra ut ?
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Hur det ser ut är ju inte så viktigt bara alla blir lika stora och det inte är några vassa kanter. Men varför ska du ta bort så mycket ? Ska du köra originalkolvar eller svarvade ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
markus wrote:Hur det ser ut är ju inte så viktigt bara alla blir lika stora och det inte är några vassa kanter. Men varför ska du ta bort så mycket ? Ska du köra originalkolvar eller svarvade ?
icke vanos kolvar hade ja tänkt köra med
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Andy_b wrote:hmm. är det jenz gamla topp?
yes
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
ser ju ut som att packningsytan är skadat på bilden
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Bmw*Alex wrote:markus wrote:Hur det ser ut är ju inte så viktigt bara alla blir lika stora och det inte är några vassa kanter. Men varför ska du ta bort så mycket ? Ska du köra originalkolvar eller svarvade ?
icke vanos kolvar hade ja tänkt köra med
mvh
Det hade räckt gott att fila ner kanterna lite bara om man kör plana kolvar det blir ganska bra komp då med jag kör så i min maskin och räknade ut att jag skulle få 8,5 i komp och jag laddar just nu 1,1 bar på 95oktan o det funkar klockrent =)
Ingen nackdel ifs att fila mer.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
markus wrote:Bmw*Alex wrote:markus wrote:Hur det ser ut är ju inte så viktigt bara alla blir lika stora och det inte är några vassa kanter. Men varför ska du ta bort så mycket ? Ska du köra originalkolvar eller svarvade ?
icke vanos kolvar hade ja tänkt köra med
mvh
Det hade räckt gott att fila ner kanterna lite bara om man kör plana kolvar det blir ganska bra komp då med jag kör så i min maskin och räknade ut att jag skulle få 8,5 i komp och jag laddar just nu 1,1 bar på 95oktan o det funkar klockrent =)
Ingen nackdel ifs att fila mer.
de va väl lite så ja hade i tankarna att det är ju ingen nackdel
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
eftersom du inte svarar på PM så får jag väll fråga här! Hur skulle du göra med diffen?
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Hansa wrote:eftersom du inte svarar på PM så får jag väll fråga här! Hur skulle du göra med diffen?
förlåt glömde bort å öppna pmet igen efter att datorn dog när ja satt å läste det
svarar nu
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
såg att ja skrev fel ,
vanos kolvar äre väl man ska köra med !?
mvh
vanos kolvar äre väl man ska köra med !?
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
dre racing@ wrote:ser ju ut som att packningsytan är skadat på bilden
lär ju vara en gammal packning han använder som mall, annars blir ja oxå brydd
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Casy wrote:dre racing@ wrote:ser ju ut som att packningsytan är skadat på bilden
lär ju vara en gammal packning han använder som mall, annars blir ja oxå brydd
givetvis , haha dum fråga
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Bmw*Alex wrote:såg att ja skrev fel ,
vanos kolvar äre väl man ska köra med !?
mvh
Med vanoskolvar skulle du absolut inte tagit ur förbränningsrummen då dom ger typ 7,6 i komp på en i övrigt original M20B25 om jag inte minns fel
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
markus wrote:Bmw*Alex wrote:såg att ja skrev fel ,
vanos kolvar äre väl man ska köra med !?
mvh
Med vanoskolvar skulle du absolut inte tagit ur förbränningsrummen då dom ger typ 7,6 i komp på en i övrigt original M20B25 om jag inte minns fel
äre inte vanos kolvar som är lite bättre kant på ner till ringlandet ? eller äre icke vanos de ?
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
Bmw*Alex wrote:markus wrote:Bmw*Alex wrote:såg att ja skrev fel ,
vanos kolvar äre väl man ska köra med !?
mvh
Med vanoskolvar skulle du absolut inte tagit ur förbränningsrummen då dom ger typ 7,6 i komp på en i övrigt original M20B25 om jag inte minns fel
äre inte vanos kolvar som är lite bättre kant på ner till ringlandet ? eller äre icke vanos de ?
mvh
Det kan inte jag svara på. Kör svarvade orginalkolvar annars dom är hållbara så länge det inte spikar.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: pustsade förbräningsrum m20b20 topp
sånna har ja men läst nånstans att m50 kolvar ska ha högre kant till ringlandet men mins inte vilken av kolvarna det var så ja hoppas någon kan svara på det
mvh
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;