300zx 91a

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
460stang

300zx 91a

Post by 460stang »

Någon som har erfarenhet av dom bilarna ? Är de något å ha eller är det bara problem på 4 hjul
Har blivit erbjuden ett byte mot min e30 cab.
TT E30

Re: 300zx 91a

Post by TT E30 »

Om det är Z32 karossen brukar det vara rätt ok bilar. Tunga og lite klumpiga att köra, men rätt enkla att få bra skjuts i. Dessutom tycker jag dom är rätt snygga att se på.
"Standardfel" är lite som man kanske bör förvänta på en såpass gammal sportsbil, kolla för oljeläckage, koppling, turboagg'en brukar inte vara för evigt, dessutom har den väl HICAS 4hjulsstyrning som bör kollas att den verkligen funkar.
Min uppfattning är dock oavsett skick, att det blir dyrt att börja fixa saker och ting på dom. Relativt dyra reservdelar.

Det är mina erfarenheter från en polares 300, hoppas att det kan vara til hjälp. :)

Re: 300zx 91a

Post by e30Tompa »

Finna inge tråkigare motorum än dessa.. men som sagt går det att få bra skjuts i dom.

BPU - chip,högre ladd avgas och filter så har du tror jag ca 350-400 hästar.

Men att riva massa för att komma åt och att det är en V motor gör inte sakerna färre snarare dubbelt :)

Dock sett flertalet omkonverterade till raka rb26or "skyline" och då är det som att mecka med en b18 i ett en cheva pickis riktigt trevligt!

Jag hade nog inte gjort bytet om jag hade fått erbjudandet, men alla gillar vi olika.
E30 325 Eftermonterat M-tech II
E30 M3
E39 525 touring

http://www.garaget.org/E30Tompa" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply