Hallå!
Har precis bytt låda efter ett ras. Efter lådbytet provkörde jag och allt funkade bra.
Bilen fick stå några timmar och sen skulle jag ut och köra igen, då tjuter kopplingen när man släpper upp den, precis i dragläge.
Har kört några mil efter det och allt funkar bra inget slir eller andra ljud, men den tjuter fortfarande då man släpper upp kopplingen.
jag böt endast låda, rörde inte koppling eller tryckplatt, tog lös slavcylindern och satt på den på andra lådan, så behövde inte lufta kopplingen heller.
Jag misstänker antingen utrampningslagret eller ingåendelager på lådan, men är ej säker, kanske har kommit nått skit på kopplingen bara?
Vad tror ni det är?
Är det en dålig idé att fortsätta åka som det är?
Spec:
m20b28
Getrag 260
618 tryckplatta
6 puckad sinter
Tacksam för hjälp!
Mvh!
Koppling tjuter efter lådbyte E30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Re: Koppling tjuter efter lådbyte E30
Brukar det inte tjuta till lite när man kör iväg med sinter? Rätta mig om jag har fel...
//Kim
//Kim
Overload Racing
Kim Norgren
076-0175311
Kim Norgren
076-0175311
Inte vad jag märkt.
Det konstiga är att det lät ingenting innan lådbytet och inte häller vid första provkörningen!
Bilen stod sedan i nedförslut i några timmar. Funderar på om det kan ha runnit ner olja eller något på lamellerna då...
Tvättade ju lådan med bräklen innan jag hängde upp den, om det runnit ner?
Ingen som varit med om något liknande, är inte så sugen på att riva ner lådan igen innan vintern...
Mvh
Det konstiga är att det lät ingenting innan lådbytet och inte häller vid första provkörningen!
Bilen stod sedan i nedförslut i några timmar. Funderar på om det kan ha runnit ner olja eller något på lamellerna då...
Tvättade ju lådan med bräklen innan jag hängde upp den, om det runnit ner?
Ingen som varit med om något liknande, är inte så sugen på att riva ner lådan igen innan vintern...
Mvh
Tror inte det ska vara något problem. Min 618 skriker till lite, och det gör det också för fler andra jag talat med.
Sinter tjuter väl alltid?
Kristian Brozinic
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
________
/________\
|OO=00=OO|
|**********|
Okej, får hoppas att det är normalt då!
Konstiga är att de inte lät något innan jag bytte låda..
Det tjuter bara när koppllingen slirar (släpper jag upp kopplingen sakta och slirar iväg så tjuter det tills kopplingen greppat rikrigt, släpper jag upp fort så tjuter det bara till), så det känns som det måste vara något med lamellerna tycker jag.
Mvh
Konstiga är att de inte lät något innan jag bytte låda..
Det tjuter bara när koppllingen slirar (släpper jag upp kopplingen sakta och slirar iväg så tjuter det tills kopplingen greppat rikrigt, släpper jag upp fort så tjuter det bara till), så det känns som det måste vara något med lamellerna tycker jag.
Mvh
- Nemesis_turbo
aja baja inte slira med en sinter...
Min tjöt också till...så det ska inte vara några konstigheter =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp