2jz, Balanserad maskin? =)
Posted: 14 Aug 2011, 11:02
http://www.youtube.com/watch?v=8wnDMlas ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
respekt! 2jz på film var imponerande också!! älskar 2jz! men hatar priserna på dom..banzai wrote:Toyota och speciellt Lexus har välbalanserade motorer original. När Lexus ls400 lanserades så pallade dom upp en och hade byggt en pyramid med chamangeglas på motorn som var fyllda till bredden. Sen i med D och gasade upp bilen till 250km/h (i luften då) utan att en droppe spilldes!
Vill fan ha en 2jz i min m535...
suprans låda är lika imponerande som maskinen i sig själv, att kunna köra 1000hk på orginal maskin tillhör då inte vanligheterna bland 6cyl maskiner.Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Så pitbull, varför väljer du o köra 2jz, antar att det är för att det är ovanligt i bmw i konbination med härligt sound ?
menar inget "bmw är bättre än toyota" nu, utan det blir alltid sån "uppståndelse" kring supramaskinerna, de låter jävligt ballt och de går att krama ur mycket effekt ur dem..Men det som egentligen imponerar mig är suprans 6vxl låda, inte maskinen.
Kommer nog bli toknice in the end!
Dajb wrote:suprans låda är lika imponerande som maskinen i sig själv, att kunna köra 1000hk på orginal maskin tillhör då inte vanligheterna bland 6cyl maskiner.Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Så pitbull, varför väljer du o köra 2jz, antar att det är för att det är ovanligt i bmw i konbination med härligt sound ?
menar inget "bmw är bättre än toyota" nu, utan det blir alltid sån "uppståndelse" kring supramaskinerna, de låter jävligt ballt och de går att krama ur mycket effekt ur dem..Men det som egentligen imponerar mig är suprans 6vxl låda, inte maskinen.
Kommer nog bli toknice in the end!
2jz är kung, jag tycker om bmw maskiner och bygger ju själv s38 turbo, men 2jz är det något speciellt med utan tvekan
Dawe_A wrote:Dajb wrote:suprans låda är lika imponerande som maskinen i sig själv, att kunna köra 1000hk på orginal maskin tillhör då inte vanligheterna bland 6cyl maskiner.Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Så pitbull, varför väljer du o köra 2jz, antar att det är för att det är ovanligt i bmw i konbination med härligt sound ?
menar inget "bmw är bättre än toyota" nu, utan det blir alltid sån "uppståndelse" kring supramaskinerna, de låter jävligt ballt och de går att krama ur mycket effekt ur dem..Men det som egentligen imponerar mig är suprans 6vxl låda, inte maskinen.
Kommer nog bli toknice in the end!
2jz är kung, jag tycker om bmw maskiner och bygger ju själv s38 turbo, men 2jz är det något speciellt med utan tvekan
Jojo det är ju det.. Något speciellt är där ju, men vem kör 1000hk i org maskin då? Tuktar man den ordentligt så håller det inte, det säger sig självt.
Är det någon som ens testat krana på duktigt med laddtryck på en standard 6cyl S maskin?
jag menar, bygger man en 1000hk s38 eller 2jz, så finns där ingen som kan rekomendera eller säga att det är "safe" att köra med org prylar i någon av maskinerna.. right?
Håller en 2jz bättre med 1000hk än en s38? Jag tänker te.x på agtony, som verkar köra sin 1100hk m5a till vardags, året runt?
hur ser kolvar, stakar och vev ut i en 2jz?
ingen pajkastning nu .. har inte testat något av alternativen själv.. jag funderar bara högt.
Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? Är de mycket grövre tilltagna i godset mellan cylindrar än bmw´s m motorer? Topparna finare än bmws M toppar? Men har ju sett amerikanare som kranar ur 1400+ hk ur supror..
tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Så pitbull, varför väljer du o köra 2jz, antar att det är för att det är ovanligt i bmw i konbination med härligt sound ?
menar inget "bmw är bättre än toyota" nu, utan det blir alltid sån "uppståndelse" kring supramaskinerna, de låter jävligt ballt och de går att krama ur mycket effekt ur dem..Men det som egentligen imponerar mig är suprans 6vxl låda, inte maskinen.
Kommer nog bli toknice in the end!
Pitbull wrote:Dawe_A wrote:Varför blir alla "wooow" när man talar om 2jz motorn? Den är på 3 liter och tokslö utan turbos ? Är de mycket grövre tilltagna i godset mellan cylindrar än bmw´s m motorer? Topparna finare än bmws M toppar? Men har ju sett amerikanare som kranar ur 1400+ hk ur supror..
tackar vetja s50/s38 + lite laddtryck. (för att hålla oss inom rimliga gränser) mer pollar än en org 2jz som sugisar
Så pitbull, varför väljer du o köra 2jz, antar att det är för att det är ovanligt i bmw i konbination med härligt sound ?
menar inget "bmw är bättre än toyota" nu, utan det blir alltid sån "uppståndelse" kring supramaskinerna, de låter jävligt ballt och de går att krama ur mycket effekt ur dem..Men det som egentligen imponerar mig är suprans 6vxl låda, inte maskinen.
Kommer nog bli toknice in the end!
Sa Dawe som precis läst på lite extra om 2jz.. Ni är sig lika på andra sidan Blekinge...