Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Maxizor
- Posts: 13
- Joined: 16 Jul 2010, 09:02
Post
by Maxizor »
Hej,
Jag har en BMW 320 med M50B25 och ZF-Låda, just nu 168-diff obromsad
Har precis köpt en BMW 328 E36 Diff 2.93, diffen passar ju på bilen och vad jag förstår även kardanen utan problem?
Behöver jag flytta över medbringarna ifrån gamla diffen för att det ska fungera? Eller är det bättre att köpa nya drivaxlar?
Bilen har effektmål runt 400whp på E85
Går det att svetsa diffen och få det att hålla eller är en lamelldiff ett måste? Jag kommer inte köra med slicks, utan mera leka på gata.
Tacksam för alla svar
//Erik
BMW E36 M50B25, Autronic SM4, Audi 115R Tändning, Spa-Grenrör, Kina T3/T4, 3" Avgas, Screampipe, ZF-Låda, Hydralisk Handbroms, LC-1
Mappad av ärtan till 468hk/621nm på hjulen

Går som ett skållat troll!
-
m5micke
- Posts: 698
- Joined: 13 Jul 2006, 16:22
- Location: Gävle
Post
by m5micke »
Svetsa kommer att hålla. Kör själv de i min touring utan problem
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
-
kimplan
- Posts: 167
- Joined: 15 Apr 2009, 21:22
- Location: Malmö
Post
by kimplan »
Kör de me i min 328 touring

visserligen nysvetsad men har hållet en tank nu

Kim Pålsson
E30 M60B40 med rotrex c38 kompressor 508whp
Såld: BMW 328 E36 turbo touring helsmidd 800hk 869nm