Nemesis 318is NISMO EDITION motorkudsd problem
Posted: 31 Jul 2011, 19:09
1990:s touring i riktigt fint skick som har blivit begåvad med delrin bussningar runtom i chassie och ställbara koni+ sänkfjädrar och en z3 diff stålomspunna bromsslangar och renoverade bromsok
började i fredags stoppa i nya hjärtat bestående av en smidd ca18det och en billet s-serie turbo och en omsvetsad zf låda denna motor har tidigare bromsats till 456 whp så målet är att landra därikring igen så småningom ska regga in bilen först med ca18det som ombyggt fordon
maskin passar in riktigt bra faktiskt och har fått lådan i originalbalken så =) måste bara hitta ett lite längre kardan då mitt kardan bara går på splinesen några cm. fick tips om kardan från 635 då det verkar vara lika som 328 fast 3cm längre
fick ta bort oljetråget och bygga om det lite för mer frigång mot styrväxel så jag fick ned motorn lite till och även kapa ur litegranna i ena rampipan för att få plats med grenröret.
nu till veckan ska det fabriceras motorfästen bara jag får hem några kuddar att bygga mot
sedan så blir det nog till att ta bort bromscylindern från maskinrummet och sätta i ett pedalställ med broms och kopplingscylinder för anars kommer det bli ruskigt trångt med downpipen. frågan är bara vad säger sbp om ett sådan pedalställ det borde väll vara okej?
lite bilder här då från fredagens bravader
började i fredags stoppa i nya hjärtat bestående av en smidd ca18det och en billet s-serie turbo och en omsvetsad zf låda denna motor har tidigare bromsats till 456 whp så målet är att landra därikring igen så småningom ska regga in bilen först med ca18det som ombyggt fordon
maskin passar in riktigt bra faktiskt och har fått lådan i originalbalken så =) måste bara hitta ett lite längre kardan då mitt kardan bara går på splinesen några cm. fick tips om kardan från 635 då det verkar vara lika som 328 fast 3cm längre
fick ta bort oljetråget och bygga om det lite för mer frigång mot styrväxel så jag fick ned motorn lite till och även kapa ur litegranna i ena rampipan för att få plats med grenröret.
nu till veckan ska det fabriceras motorfästen bara jag får hem några kuddar att bygga mot
sedan så blir det nog till att ta bort bromscylindern från maskinrummet och sätta i ett pedalställ med broms och kopplingscylinder för anars kommer det bli ruskigt trångt med downpipen. frågan är bara vad säger sbp om ett sådan pedalställ det borde väll vara okej?
lite bilder här då från fredagens bravader