Tja, lite små funderingar ang en snik konvertering av min 325 m20.
Ny topppackning sitter på, tänkte 535lmm och 340cc spridare adaptergrenrör, btr Linjär eller prog? hur mkt vågar man ladda för en liten snikis? 0,5?0,7?
Och turbovalet volvos 16tT eller 19T?
Tacksam för alla svar man kan få:)
//J
Snik konvert 325.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Snik konvert 325.
Prata med Fekzen, köp chip av honom!
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Snik konvert 325.
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... f=1&t=1003" onclick="window.open(this.href);return false;
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: Snik konvert 325.
19t hellre än 16t. men m20b25an blir rätt rolig med lite större turbo också..
Kör Bmw 518 -82a
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).
Bilar jag ägt:
Bmw E46 328 Kompressor -99
Bmw E30 2.75l turbo touring -89 (470whp).
Re: Snik konvert 325.
Hallå hallå,
Du kommer att behöva backa tändningen om du ska ladda över 0,4 bar safe. Annars är det risk för spikningar.
Tipset är att antingen skaffa eftermarknadssprut eller ett Turbochip. Jag kan ordna anpassade Turbochip. Vad du ska ha beror på hur mycket effekt du siktar på såklart och även hur intresserad du själv är att mappa. Vill du mappa själv är det ju bara eftermarknassprut som gäller. Går bra skicka mig PM för mer info om Turbochip annars.
Vad gäller BTR tycker jag det fungerar bra både med progressiv och linjär. Se till att skaffa en riktig BTR som fungerar och som är ställbar. Finns i PPF shoppen!
Mvh//
A.Fekzen
Du kommer att behöva backa tändningen om du ska ladda över 0,4 bar safe. Annars är det risk för spikningar.
Tipset är att antingen skaffa eftermarknadssprut eller ett Turbochip. Jag kan ordna anpassade Turbochip. Vad du ska ha beror på hur mycket effekt du siktar på såklart och även hur intresserad du själv är att mappa. Vill du mappa själv är det ju bara eftermarknassprut som gäller. Går bra skicka mig PM för mer info om Turbochip annars.
Vad gäller BTR tycker jag det fungerar bra både med progressiv och linjär. Se till att skaffa en riktig BTR som fungerar och som är ställbar. Finns i PPF shoppen!
Mvh//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Re: Snik konvert 325.
okejokej, ja jag ska ha det i åtanke. verkar rätt svårt att få tag på en lmm till min dock.FekZen wrote:Hallå hallå,
Du kommer att behöva backa tändningen om du ska ladda över 0,4 bar safe. Annars är det risk för spikningar.
Tipset är att antingen skaffa eftermarknadssprut eller ett Turbochip. Jag kan ordna anpassade Turbochip. Vad du ska ha beror på hur mycket effekt du siktar på såklart och även hur intresserad du själv är att mappa. Vill du mappa själv är det ju bara eftermarknassprut som gäller. Går bra skicka mig PM för mer info om Turbochip annars.
Vad gäller BTR tycker jag det fungerar bra både med progressiv och linjär. Se till att skaffa en riktig BTR som fungerar och som är ställbar. Finns i PPF shoppen!
Mvh//
A.Fekzen
Re: Snik konvert 325.
535Lmm har ja om du vill köpa.
Mvh
Mvh
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Mob: 0763-493494
2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35