Page 1 of 1

Precision wastegate fjäder

Posted: 05 May 2011, 13:35
by RWHP
Säljer ni sånna och är det lika fjäder till 44an som 46an?

Funderar på att byta upp från 0.9 fjäder till något strävare. Har hört att man inte kan/ska belasta laddtrycksstyrningen allt för mycket eftersom laddtrycket kan skena om fjädern är för klen eller är det endast med pysventil det gäller? Antar att det kommer bli laddtryck uppemot 2.8-3 bar nu.

Re: Precision wastegate fjäder

Posted: 05 May 2011, 17:51
by Bmwandreas
Det är inte samma fjädrar. Ska du ladda 3 bar så ska du ha en 1.5 bar fjäder.

Re: Precision wastegate fjäder

Posted: 05 May 2011, 18:00
by RWHP
Har ni 44ans fjädrar och va kostar de?

Re: Precision wastegate fjäder

Posted: 05 May 2011, 18:09
by Bmwandreas
Kan ha någon kvar, men det är bättre att börja på 1 bar och sen byta fjäder.

Re: Precision wastegate fjäder

Posted: 15 May 2011, 09:12
by Mitzu
Vi kör med 46mm WG och satsar på laddtryck runt 1.5bar, kör även med er laddtryckstyrningsventil via styrsystemet.

Vad skall vi satsa på för grundladd på fjädrarna i WG inför mappningen hos er den 8 juni?

Är det bäst att börja med grundladd på fjädrarna runt 0.7 och sedan pysa upp trycket via styrsystemet vartefter under mappning eller vill ni ha ett högre grundtryck på WG-fjädrarna?

Re: Precision wastegate fjäder

Posted: 15 May 2011, 09:14
by Bmwandreas
Börja med bara den stora gröna fjädern.

Re: Precision wastegate fjäder

Posted: 15 May 2011, 11:24
by Mitzu
Bmwandreas wrote:Börja med bara den stora gröna fjädern.
Ok, runt 0.6bar i grundladdtryck då.

Vilken av följande inkopplingar av WG rekommenderar du (vi vill ha bra respons eftersom bilen är en banbil).

Image

Re: Precision wastegate fjäder

Posted: 15 May 2011, 12:01
by ToTTeN
Och vad menas med "bygga arga tryck i insuget"