Page 1 of 1
ang gammal kamräm
Posted: 30 Apr 2011, 04:16
by nicke.t
att de är intervaller på kamrämsbyte vet ju alla,men om man inte kör dom mil som rekomenderas på lång tid torkar remmen ut då? om man byter kamräm å kör inte alls med bilen,är de samma intervall för det? nu har jag ju inte tänkt göra de men va tror ni?en kam räm som används varje dag slits ju men .men en som bara står still borde ju torrspricka eller har jag fel? byta ska jag göra hur som helst.
Re: ang gammal kamräm
Posted: 30 Apr 2011, 08:49
by Persson-
det brukar väl vara "x antal tusen mil, eller var fjärde år" till exempel?
Re: ang gammal kamräm
Posted: 30 Apr 2011, 09:32
by Franzén
Ålder och förslitning.
Dessa två faktorer använder man vid byten av kamremmar.
Kan bara rekommendera att byta om du är osäker, det är inte roligt om den kuggar över eller går av.
Re: ang gammal kamräm
Posted: 30 Apr 2011, 14:14
by nicke.t
ja man byter ju hellre oftare för å va på säkra sidan,
Re: ang gammal kamräm
Posted: 01 May 2011, 02:54
by Awpelqvist
3e gången jag bytt på 1000 mil byter alltid då jag lyfter toppen... är inte så snål så jag sparar in på just kamremmen iaf!
Re: ang gammal kamräm
Posted: 01 May 2011, 05:56
by nicke.t
på en A8 byter man inte gärna för ofta kan ja lova
Re: ang gammal kamräm
Posted: 01 May 2011, 16:44
by Awpelqvist
nicke.t wrote:på en A8 byter man inte gärna för ofta kan ja lova
vet att de inte är de enklaste att göra på dem!
Re: ang gammal kamräm
Posted: 01 May 2011, 17:14
by nicke.t
nä de e lite bökigt tyvär,men hellre de än kröka 32 ventiler h e he.