PT6765BB, anti-surge eller inte?
Posted: 27 Apr 2011, 16:44
Jag ska köra med en PT6765BB (ej Billet) på en 2,3l 16v Volvomotor.
Jag har möjlighet att bearbeta anti-surgekanaler på kompressorhuset om jag vill. Frågan är om det kan vara en bra idé?
Jag har bearbetat ett antal 5557 Billet BB till dubbelturbo V8 på 1000+hk och där var det nödvändigt med anti-surgekåpa för att slippa problem med surge och pulserande laddtryck.
Frågan är om jag har något att vinna (eller förlora) på att göra samma operation på min 6765:a.
Måste ta detta beslut innan jag svetsar på en aluböj på kompressorhuset (sen får jag inte upp den i svarven).
Jag har möjlighet att bearbeta anti-surgekanaler på kompressorhuset om jag vill. Frågan är om det kan vara en bra idé?
Jag har bearbetat ett antal 5557 Billet BB till dubbelturbo V8 på 1000+hk och där var det nödvändigt med anti-surgekåpa för att slippa problem med surge och pulserande laddtryck.
Frågan är om jag har något att vinna (eller förlora) på att göra samma operation på min 6765:a.
Måste ta detta beslut innan jag svetsar på en aluböj på kompressorhuset (sen får jag inte upp den i svarven).