Bilen till salu måste anses som en utav dem finaste E30 i Sverige. Bilen har haft 8 ägare sen den var ny och av dem vet jag att förra ägaren ägde den i ca 10år och då kördes den enbart på sommaren. Jag har inte heller använt den mer än när saltet är borta ifrån vägarna, detta visar sig i skicket på bilen. Den har rullat 19300 mil sedan 1985 och om fyra år är den en veteranbil.
Dem förändringar som urskiljer den ifrån en original bil är följande:
- Lamelldifferential i bakaxeln
- Bromskylning till frambromsarna genom fronten
- M-tech 1 frontspoiler och vinge
- Bilstein Sprint stötdämpare runt om hela bilen med sänkningsfjädrar
- Rostfritt extraktorgrenrör
- Högtalare i framdörrarna, gömda bakom dörrsidan
- Pipercross sportluftfilter
- Grövre krängningshämmare fram och bak ifrån BMW 325i
- Fjäderbensstag
Delar som jag vet är nyligen utbytta är hela grillen, ett hjullager, termostat, några spindelleder och en helt nya kylare.
Förra ägaren servade bilen regelbundet och det har jag fortsatt att göra med samma oljor och stift som honom.
Fälgarna som sitter på bilen är nya sen förra året och heter Lenso BSX och är 16 tum i diameter. Däcken som sitter på är Nankang NS2 och allt har rullat ungefär 500 mil.
Jag var inne och besiktigade bilen den 15 april och den gick igenom prickfritt, besiktningsmannen berömde bilen och frågade ifall den var nyrenoverad.
Finns papper ifrån när bilen togs in i landet 1985 som lite extra nostalgi
Skatten är betald för resten utav året.
Priset för bilen är 35 000 kr ink fälgarna på bilderna eller 27 000 kr med original 14 tum i fint skick.
Ring om det är något ni undrar mer om bilen, jag svarar alltid eller ringer upp!
För fler bilder se denna länk:
https://picasaweb.google.com/robin.hell ... directlink
S: BMW E30 320i "En av dem finaste"
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast