Nedmonterad turbo m50, vinkel på olje inn?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Ullsokk

Nedmonterad turbo m50, vinkel på olje inn?

Post by Ullsokk »

Hvor "rett" må olje inn på turbo være? Har tittet på ppf sin oppskrift, men min prescision 5862 havner lenger ned. Har ppf grenrør. Sitter i e36. Derfor blir det vanskelig å treffe returen i bunnpanne om turboen står slik ppf har den. Kan vri turbo, men da blir det litt fel vinkel på olje inn..

Om noen har bilder av deres plasseringer så er det fint :)
Joachim

Re: Nedmonterad turbo m50, vinkel på olje inn?

Post by Joachim »

det er da bare å vri turboen slik du vil den skal stå, og så vrir du lagerhuset slik at det står beint... Eksoshus, lagerhus og kompressorhus kan jo justeres "hver for seg"
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Du får ha 15 graders lutning. Men varför skulle det inte gå att lösa oljereturen om vi lyckas? Grenrören är ju byggda i samma jigg. Eller har du gjutet grenrör? Då är det enklare med oljereturen.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Ullsokk

Post by Ullsokk »

Joachim wrote:det er da bare å vri turboen slik du vil den skal stå, og så vrir du lagerhuset slik at det står beint... Eksoshus, lagerhus og kompressorhus kan jo justeres "hver for seg"

Ja, klart det. Men problemet er vel at jeg har bomma litt på vinkel på returen i bunnpanna. Derfor treffer det litt galt på eksos/lagerhus i forhold, og skal det bli riktig må jeg ha en vinkel på olje inn som jeg ikke helt liker.

Bmwandreas wrote:Du får ha 15 graders lutning. Men varför skulle det inte gå att lösa oljereturen om vi lyckas? Grenrören är ju byggda i samma jigg. Eller har du gjutet grenrör? Då är det enklare med oljereturen.

Som jeg sa over, så har jeg vel bommet litt på vinkel på returen i bunnpanna. Legger ved et bildet. Røret er ikke kappet av, og skal ikke være så langt, men var det bildet jeg hadde. Må nok sveise om min retur ;) Ser det nå, og har jo helt feil vinkel.
Image

PPF;
Image

Så sliter litt med å treffe uten at vinkelen på olje inn blir veldig fel. Men virker også som turboen min ligger lenger ned. Legger ved bilde. Eneste bildet jeg hadde, fra før retur ble sveiset. Kun mobilbilde desverre.. Skal få tatt bedre bilder av hvordan det er nå med retur og bunnpanne montert på.
Image
Last edited by Ullsokk on 21 Apr 2011, 22:48, edited 1 time in total.
Ullsokk

Post by Ullsokk »

Hmm.. Er det ikke samme grenrør ? Så jo ikke veldig likt ut..
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Du får svetsa om röret i tråget. Det ser ut som ett grenrör som vi byggt..
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Ullsokk

Post by Ullsokk »

Ok. Kjøpte det av en kar i Norge, og han sa det var PPF.

Det grenrøret jeg har gjør at turboen kommer lenger ned enn det i oppskriften deres. Så må ha returen nesten nede ved tappepluggen til olja for at det skal gå med vinkelen fra returen på turbo. Og riktig vinkel ned i tråget ;)
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Då är det inte ett grenrör från oss. Vi har bara en modell..
Ullsokk

Post by Ullsokk »

Han sa han hadde kjøpt det av dere.. Skal finne fram et bilde av det uten bandasje.
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

Ser ut som ett rör från oss. Har du svetsat böj direkt på flänsen från turbon?
Ullsokk

Post by Ullsokk »

Ok, bra.

Nei, har ikke svetset på flensen enda. Hva tenkte du på ?
Bmwandreas
Moderator

Post by Bmwandreas »

När vi bygger har vi en 25mm rostfri böj svetsad direkt på oljereturflänsen.
Ullsokk

Post by Ullsokk »

Ok. Må fortsatt ha returen lenger ned i tråget, pga grenrør bygger lenger ned enn det i oppskriften deres. Du sa at dere bare har en type grenrør for nedmonterad, er mitt noe custom bygget av dere ?

Hvordan gjør dere med skruer for å feste flensen når dere har bøj direkte ut ?
Post Reply