Page 1 of 1
Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 15 Apr 2011, 14:42
by Isåkare
Letar efter en skaplig 4d E36a, men dom flesta är i ett bedrövligt skick, men några automater som låter lovande dyker upp ibland, så frågan är om det är några konstigheter förutom rent mekande som man behöver känna till för att byta låda ?? Motorstyrningen ?? Nått man kan riva bort/plugga som bara finns på automaten ??
Vad har en automat för utväxling i bakaxeln ??
Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 16 Apr 2011, 15:42
by Isåkare
Ingen som bytt låda auto-man på e36a ??
Jag sprang just o köpte 325ia -92 utan rost med 15" mil på mätaren

Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 22 Apr 2011, 09:21
by t_seger
Vet ingenting men uppdatera gärna hur de går:) har oxå funderat vad som skiljer? vet bara att de sitter en extra styrbox i automat.
Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 22 Apr 2011, 09:27
by Niklas Sandström
Jag har en M50B25 från en automat i min 320 manuell och har inte pluggat i den extra boxen eller kontakten vid lådan och den funkar bra utan. Dock är tomgången när man rullar och stannar i en korsning lite hög (kommer när boxen är nollad utan ström och när man har kört ett tag så är den normal igen)
Så det är nog bara att byta låda, kardan, pedal och spakställ.
Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 22 Apr 2011, 10:13
by mozz
Hej du behöver inte tänka på så mycket, inne i bilen bör du bygla så att park läget är i annars startar den inte, under bilen behöver du svetsa dit en ring för en bussning till växelstaget. Annars som föregående skrev pedalställ mm,har precis gjort samma ombyggnad själv, bra att det är en 92 då är det bara att regbes utan problem.
Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 24 Apr 2011, 12:53
by Isåkare
Tack för svaren, ska givetvis uppdatera när jag kommer till skott.
Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 14 Sep 2011, 07:43
by Isåkare
Dax att uppdatera nu när det är klart.
Bytet var inga större problem, värst tidsmässigt var cylindern vid pedalen där man får riva hela bromssystemet för att komma åt röret.
Reggbesiktningen gick helt utan problem.
Svarar gärna på frågor
Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 14 Sep 2011, 10:10
by Vicke
Tjena. Vet ni/nån om d e samma sak på e34 535?
D borde ju va samma men vad för ring ska va var? Elr sen man d när man monterar spakställ?
Mvh
Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 14 Sep 2011, 15:27
by TheMan
Antar att det är det bakre fästet som håller spaken som inte finns på en automat? bör inte va några problem alls.
nr 4:a som ska fästas i karossen.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&fg=05" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Automat>manuell 325 E36, konstigheter ??
Posted: 15 Sep 2011, 10:33
by Vicke
Okej bra tack!
