Tryckplattor, 695 vs 765?
Posted: 15 Apr 2011, 08:03
Har idag en AP Racing 6puckad fjädrad lamell med orginal platta. Känner redan nu att den kommer att börja slira..
Om man kollar på "uppgraderings plattor" till Sierra Cosworth så får man ju fram 695 i många fall, hur står sig den med min lamell tros?
Har haft planer på en 765 platta men är lite orolig för att det ska bli tungtrampat? Men vill ju hellre ha in ickeslirande koppling än en som är något tungtrampad..?
Effekten vet jag inte alls än så länge, men 2st 044pumpar kommer att sitta på bilen matade med E85..
Vad säger de som kan?
Mvh Jonas
Om man kollar på "uppgraderings plattor" till Sierra Cosworth så får man ju fram 695 i många fall, hur står sig den med min lamell tros?
Har haft planer på en 765 platta men är lite orolig för att det ska bli tungtrampat? Men vill ju hellre ha in ickeslirande koppling än en som är något tungtrampad..?
Effekten vet jag inte alls än så länge, men 2st 044pumpar kommer att sitta på bilen matade med E85..
Vad säger de som kan?
Mvh Jonas