Page 1 of 1

Tryckplattor, 695 vs 765?

Posted: 15 Apr 2011, 08:03
by MalZon
Har idag en AP Racing 6puckad fjädrad lamell med orginal platta. Känner redan nu att den kommer att börja slira..
Om man kollar på "uppgraderings plattor" till Sierra Cosworth så får man ju fram 695 i många fall, hur står sig den med min lamell tros?
Har haft planer på en 765 platta men är lite orolig för att det ska bli tungtrampat? Men vill ju hellre ha in ickeslirande koppling än en som är något tungtrampad..?
Effekten vet jag inte alls än så länge, men 2st 044pumpar kommer att sitta på bilen matade med E85..

Vad säger de som kan? :)

Mvh Jonas

Re: Tryckplattor, 695 vs 765?

Posted: 15 Apr 2011, 14:33
by Napstar
Jag kör 765 o upplever den inte alls trög! Så e du på den säkra sidan me ;)

Re: Tryckplattor, 695 vs 765?

Posted: 15 Apr 2011, 14:57
by MalZon
Låter intressant! Hört av många att det blir trögtrampat.. Veklingar hela bunten kanske?

Mvh Jonas

Re: Tryckplattor, 695 vs 765?

Posted: 15 Apr 2011, 16:49
by Leon83
Skall vara lite trögt dom som tycker det är extremt jobbigt borde fundera på att gå på gym!

Re: Tryckplattor, 695 vs 765?

Posted: 15 Apr 2011, 16:52
by Pimplaren
Inga direkta problem med 765, har haft det i 2 bilar nu och visst.. man kliver igenom golvet när man kör bruksbilen direkt efter :) haha

Re: Tryckplattor, 695 vs 765?

Posted: 15 Apr 2011, 19:32
by RickardP
Ingen fara tycker jag. Ska vara lite tryck i det så det håller i :wink: