Page 1 of 2
R.I.P Rusty Slammington
Posted: 11 Apr 2011, 19:31
by Hool
Love it or hate it. Men denna E28 har levt under många inkarnationer men den är nu slutligen död pga en garagebrand.
Personligen tyckte jag den var riktigt ball tills de choppade taket på den..
Källa
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 11 Apr 2011, 19:41
by Awpelqvist
tycker den va riktigt ball hela tiden å sen var den ju tydligen tvungen å brinna! ruskigt häftig bil!
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 11 Apr 2011, 20:13
by Rikard B
r.i.p,den va cool tills dom taksänkte
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 11 Apr 2011, 20:26
by P.Herrdahl
Såg bäst ut såhär:
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 11 Apr 2011, 20:28
by Franzén
Cool rat-beemer.
Lite speciell ballfaktor över den.
Synd att den är stekt och bränd.
Some beemers goes to heaven, others goes like hell....
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 11 Apr 2011, 21:29
by Ekma-n
Han som byggde den kommer säkert att göra ngt sjukt ballt med vraket som är kvar
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 11 Apr 2011, 23:48
by Hool
Brunnet åker i martin ugnen.. Inget man bygger på..
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 12 Apr 2011, 09:10
by Falck
ballast var den när han hade oljekylaren och slangarna hängandes i fronten . rått
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 12 Apr 2011, 18:13
by Pimplaren
Hade inte den skylinemotor o grejer?
Den var riktigt tuff innan taksäkningen.
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 13 Apr 2011, 18:04
by JapCrap
en projekt tråd med massvis med bilder..
http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=10970" onclick="window.open(this.href);return false;
o en tråd till om vad som hände typ
http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=16717" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 14 Apr 2011, 15:07
by Magnaten
här var bilen jävligt hård...efter taksänkningen blev den sjukt äcklig
men bilen var ju faktiskt piece of shit egentligen,synd på alla trevliga fälgar som fick sätta livet till
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 14 Apr 2011, 15:44
by nicke.t
ja de va mer synd på alla fälgar än bilen,tycker oxo att den blev sabbad när dom fimpa taket.
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 19 Apr 2011, 17:17
by M635 forever
Men va faaan skämtar ni eller!?
Tur att skändningen slutade, så den slapp se ut som en blandning mellan pilsnerholk och EPA traktor!!!
Finns inget som slår en orginal E28 i fint skick till utseendet!!
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 20 Apr 2011, 07:46
by P.Herrdahl
M635 forever wrote:Men va faaan skämtar ni eller!?
Tur att skändningen slutade, så den slapp se ut som en blandning mellan pilsnerholk och EPA traktor!!!
Finns inget som slår en orginal E28 i fint skick till utseendet!!
Kanske inte det, men ball va den dock innan taksänkningen. Inte ballast, men ball.
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 20 Apr 2011, 20:30
by _2499
Hur fick han fram finshen på karossen som han hade innan taksänkning?
Var lite olja och diesel med i bilden snappade jag upp men hur fungerade det egentligen?
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 20 Apr 2011, 20:34
by Hool
_2499 wrote:Hur fick han fram finshen på karossen som han hade innan taksänkning?
Var lite olja och diesel med i bilden snappade jag upp men hur fungerade det egentligen?
Vapenolja eller vapenfett?
Re: R.I.P Rusty Slammington
Posted: 20 Apr 2011, 21:10
by _2499
Hool wrote:_2499 wrote:Hur fick han fram finshen på karossen som han hade innan taksänkning?
Var lite olja och diesel med i bilden snappade jag upp men hur fungerade det egentligen?
Vapenolja eller vapenfett?
Hittade det igen!
"Webb and I sanded the car partially down. Enough to knock the top layer of rust off, but not quite all of it. We followed that with a glaze of Naval Jelly over the entire car. We wiped it all off, then coated the car in fresh motor oil."
Alltså, dom slipade ner nästan all rost. Efter det gosade in i "naval jelly" sen sänkte ner karossen i ett oljebad?
Blir det som en lack eller blir det kladdigt och jävligt? Jag är helt grön inom området men nyfiken