Bmw_Pelle E30 M50B28 E85, 801whp 1084wnm
Posted: 10 Oct 2006, 19:11
Bilen är en 318i som jag hinkat ner en m50 turbo i!
Motor: M50B25 från 525 -92.
Block: Planat och honat, cooperring, 2.8 vevaxel, 2.8 kolvar svarvade, m50IV stakar, m20 motorfästen, polyreuhtan motorkuddar, ombyggt oljetråg och oljepickup, ny oljepump, nya ram- och vevlager, nya kolvringar, oljekylda kolvar (original), ARP pinnbultar, M3 oljefilterhus med oljekylningsuttag.
Topp: Planad topp, portad av MC Xpress, Mira frästa ventilsäten, slipade ventiler, dubbla insugskamaxlar, M3 spjäll, insugsadapter och plenum med ppf 50mm dump , hemmabyggt grenrör.
Drivlina: ZF TDS låda, 325TDS mellanaxel, bakaxel 3.25 lamelldiff, original drivaxlar.
Motorstyrning: V.E.M.S
Turbo: Precision 6266billet AR/1.00.
Wastegate: HKS 60mm (Kopia).
Intercooler: Cellpaket 600x300x75mm 3" anslutningar.
Tryckrör: Byggda i 3" avgasdelar.
Tändning: VAG spolar
Bränslesystem: DW301 i orginaltrank, SARD catchtank 4L med 2x DW301 Nuke Ykors, nuke fuelrail, aeromotive 13113, regulatorstålomspunna slangar med presskopplingar
Avgassystem: Rostfritt 3,5" från turbo, Apple racing 3,5" ljuddämpare
Kylsystem: Ny 535 E28 kylare, ny vattenpump, ny termostat 80 graders.
Bromsar: Fram original (än så länge),bak Schimermann hålborrade skivor, nya belägg och backar, stålomspunna bromsslangar.
Chassi: FK väghållnings kit 60/40mm, nya kompletta bärarmar fram, nya styrstag, nya reaktionsstag fram och bak, nya bromssköldar runt om, nya hjullager runt om, ombyggda hjulvinklar bak, allt i fram och bakvagn blästrat och målat, Powerflex bussningar till krängningshämmare fram och bak, Tor Joki aluminium silent block, hemmagjorda bärarmsbussningar i hård plast, Z3M coupe' diffklumps bussning.
Inredning: Orginal, laddtrycksmätare, bränsletryck, oljetemp och oljetrycksmätare, VEMS display.
Fälgar: Stil auto 7.5x17"
Original krysseker 7.5x15"
Däck: Good Year Eagle F1 GSD3 215/40 17"
Hoosier 26x8x15"
402m ET 10.21@226 1.61 60 fot
Motor: M50B25 från 525 -92.
Block: Planat och honat, cooperring, 2.8 vevaxel, 2.8 kolvar svarvade, m50IV stakar, m20 motorfästen, polyreuhtan motorkuddar, ombyggt oljetråg och oljepickup, ny oljepump, nya ram- och vevlager, nya kolvringar, oljekylda kolvar (original), ARP pinnbultar, M3 oljefilterhus med oljekylningsuttag.
Topp: Planad topp, portad av MC Xpress, Mira frästa ventilsäten, slipade ventiler, dubbla insugskamaxlar, M3 spjäll, insugsadapter och plenum med ppf 50mm dump , hemmabyggt grenrör.
Drivlina: ZF TDS låda, 325TDS mellanaxel, bakaxel 3.25 lamelldiff, original drivaxlar.
Motorstyrning: V.E.M.S
Turbo: Precision 6266billet AR/1.00.
Wastegate: HKS 60mm (Kopia).
Intercooler: Cellpaket 600x300x75mm 3" anslutningar.
Tryckrör: Byggda i 3" avgasdelar.
Tändning: VAG spolar
Bränslesystem: DW301 i orginaltrank, SARD catchtank 4L med 2x DW301 Nuke Ykors, nuke fuelrail, aeromotive 13113, regulatorstålomspunna slangar med presskopplingar
Avgassystem: Rostfritt 3,5" från turbo, Apple racing 3,5" ljuddämpare
Kylsystem: Ny 535 E28 kylare, ny vattenpump, ny termostat 80 graders.
Bromsar: Fram original (än så länge),bak Schimermann hålborrade skivor, nya belägg och backar, stålomspunna bromsslangar.
Chassi: FK väghållnings kit 60/40mm, nya kompletta bärarmar fram, nya styrstag, nya reaktionsstag fram och bak, nya bromssköldar runt om, nya hjullager runt om, ombyggda hjulvinklar bak, allt i fram och bakvagn blästrat och målat, Powerflex bussningar till krängningshämmare fram och bak, Tor Joki aluminium silent block, hemmagjorda bärarmsbussningar i hård plast, Z3M coupe' diffklumps bussning.
Inredning: Orginal, laddtrycksmätare, bränsletryck, oljetemp och oljetrycksmätare, VEMS display.
Fälgar: Stil auto 7.5x17"
Original krysseker 7.5x15"
Däck: Good Year Eagle F1 GSD3 215/40 17"
Hoosier 26x8x15"
402m ET 10.21@226 1.61 60 fot