Tjena
Håller på och renoverar/uppgraderar en lamelldiff och tänkte byta axeltätningarna. Dock märkte jag att de tätningar jag fick med i packningssatsen från BMW inte såg exakt likadana ut som de gamla. De nya saknar läppen som syns på bilden. Är det nåt BMW ändrat på med åren eller har jag fått fel tätningar? I övrigt ser de ut att va rätt och passar perfekt i hållarna.
Googlar jag på artikelnumret från Realoem så får jag upp bilder på båda sorterna.
Den vänstra är den gamla alltså.
Axeltätningar 188-diff E34
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Axeltätningar 188-diff E34
Subaru Impreza STI Type R -00
BMW 525i Touring -95
BMW 525i Touring -95
Re: Axeltätningar 188-diff E34
Den till höger ser ut som en vanlig packbox, den andra modellen har jag inte sett tidigare. jämför måtten på dom (står på dom) så är det nog inga problem.
Re: Axeltätningar 188-diff E34
Spelar ingen som helst roll vilken du använder.
Vi har använt alla typer och alla gör precis lika fint jobb.
Tänk på att hålla koll på oljehålet i hållaren när du pressar i packboxen, den skall gå precis framtill hålet.
Det är dåligt om man täcker över dom.
Dom kan vara lite gnälliga att få in rakt i början av pressningen, men dom rätar upp sig ju längre in du kommer... precis som hemma.
Banka absolut inte in dom!
Vi har använt alla typer och alla gör precis lika fint jobb.
Tänk på att hålla koll på oljehålet i hållaren när du pressar i packboxen, den skall gå precis framtill hålet.
Det är dåligt om man täcker över dom.
Dom kan vara lite gnälliga att få in rakt i början av pressningen, men dom rätar upp sig ju längre in du kommer... precis som hemma.
Banka absolut inte in dom!
Grr!
0706-419608
0706-419608
Re: Axeltätningar 188-diff E34
Okej där ser man! Råkade vålda sönder en av de nya (bankade ) så jag beställde en ny på BMW och nu var det helt plötsligt en med läpp igen. Så jag beställde en till sån.Franzén wrote:Spelar ingen som helst roll vilken du använder.
Vi har använt alla typer och alla gör precis lika fint jobb.
Tänk på att hålla koll på oljehålet i hållaren när du pressar i packboxen, den skall gå precis framtill hålet.
Det är dåligt om man täcker över dom.
Dom kan vara lite gnälliga att få in rakt i början av pressningen, men dom rätar upp sig ju längre in du kommer... precis som hemma.
Banka absolut inte in dom!
Men bra, då får jag se till att pressa in de nya istället för att knacka.
Subaru Impreza STI Type R -00
BMW 525i Touring -95
BMW 525i Touring -95