Emmes, Alex och Martins Driftingmissiler.
Posted: 17 Mar 2011, 13:08
Tja!
Nu har vi smugit omkring här länge och spanat. Känns som att det är dags att vi också lägger upp en projekttråd.
Vi har alla 3 byggt diverse olika balla bilar tidigare. men bestämde oss för att bygga något billigt och kraschvänligt med stor potential från början.
Valet föll på BMW 325 E36 coupé.
Sagt och gjort så köpte vi oss var sin bil i minst sagt varierande skick.
Tanken är att bygga enkelt och slippa bygga om en massa skit. Så här ser receptet ut just nu:
Motor:
Standard M50B25 (Förutom renovering och sätesjobb)
ARP bultar till toppen
Cometic 3mm packning
1200cc spridare
Vems
Soppapump från turbobanditen
TB60 med twin entry
60mm wastegate
kina IC
Kina vattenkylare
Väghållning:
Hydraulisk handbroms
AGAdiff
XYZ coilovers som är avsedda för drifting (Riktiga coilovers även bak)
Kaross:
Fullbur
förstärkningar till bakvagn
Full M3 optik
Jag har inte några vettiga bilder på dom andra bilarna så jag börjar berätta min historia helt enkelt.
Bilen inhandlades i Juli förra året i lagom halvtaskigt skick. Men iaf svensksåld och ca 22000 ärliga mil på mätaren.
Ganska omgående gick en order iväg till Laptimer.se på sparcostolar, hydraulisk handbroms och coilovers avsedda för drifting.
Körde resterande del av säsongen med svetsad diff, coilisarna och en stol monterad. Gick rätt bra. Lyckades köra hela parisern på ställ med trasig handbroms och stabstag bak ;-D
Fortsättning följer
Edit: Någon som kan förklara vad jag gjord för fel med bilderna så jag kan fixa det?
Nu har vi smugit omkring här länge och spanat. Känns som att det är dags att vi också lägger upp en projekttråd.
Vi har alla 3 byggt diverse olika balla bilar tidigare. men bestämde oss för att bygga något billigt och kraschvänligt med stor potential från början.
Valet föll på BMW 325 E36 coupé.
Sagt och gjort så köpte vi oss var sin bil i minst sagt varierande skick.
Tanken är att bygga enkelt och slippa bygga om en massa skit. Så här ser receptet ut just nu:
Motor:
Standard M50B25 (Förutom renovering och sätesjobb)
ARP bultar till toppen
Cometic 3mm packning
1200cc spridare
Vems
Soppapump från turbobanditen
TB60 med twin entry
60mm wastegate
kina IC
Kina vattenkylare
Väghållning:
Hydraulisk handbroms
AGAdiff
XYZ coilovers som är avsedda för drifting (Riktiga coilovers även bak)
Kaross:
Fullbur
förstärkningar till bakvagn
Full M3 optik
Jag har inte några vettiga bilder på dom andra bilarna så jag börjar berätta min historia helt enkelt.
Bilen inhandlades i Juli förra året i lagom halvtaskigt skick. Men iaf svensksåld och ca 22000 ärliga mil på mätaren.
Ganska omgående gick en order iväg till Laptimer.se på sparcostolar, hydraulisk handbroms och coilovers avsedda för drifting.
Körde resterande del av säsongen med svetsad diff, coilisarna och en stol monterad. Gick rätt bra. Lyckades köra hela parisern på ställ med trasig handbroms och stabstag bak ;-D
Fortsättning följer
Edit: Någon som kan förklara vad jag gjord för fel med bilderna så jag kan fixa det?