Page 1 of 1
Erfarenheter kring Audi rs2
Posted: 15 Mar 2011, 22:27
by Mickeeey
Har funderingar på att införskaffa mig en Rs2:à.
Vad tycker ni. Är det en en bil o satsa på??
Jag är mycket väl medveten om vad det är för bil men Vad är era erfareneter kring denna bil ??
Ös på med all info ni kan komma på
Mvh
Posted: 15 Mar 2011, 22:29
by Strandholm
dyra att underhålla... brukar gå sönder på löpande band
Posted: 15 Mar 2011, 22:35
by Dawe_A
1 (en) ny stol i mocca kostar 100.000kr i delar..
Posted: 16 Mar 2011, 07:25
by e30Tompa
Tycker att hållbarheten på motorerna generellt är ju toppen bara underhållningen av dom är bra. Är ju inte direkt vidare känt med massa vevlageraserade audi 5:or även under stora påfrestningar. Sen är väl det dags att börja kolla lite under osv iom att bilen börjar närma sig 15 år och det är ju inte bilen alla gömmer undan i vintermörkret då 4hjulsdriften gör sig bäst där ibland.
Posted: 16 Mar 2011, 14:59
by M-pirre-M
jobbar på plåtverkstad! har lagat 2st rs2or å plast detaljer är inte billigt! (orginal) front utan galler å grill = 12000kr sen tillkommer lack etc
Posted: 16 Mar 2011, 15:01
by Pyrro
Får du tag i en i fint skick så är det inte tokiga bilar.
Drar lite väl mycket soppa kanske, men det har sina förklaringar.
Quattron ger överlägen körglädje enligt mig.
Finns gott om grejor att skrämma upp dem med.
Med bra underhåll håller det mesta.
Posted: 16 Mar 2011, 15:06
by RWHP
En bekant till mig åker sin 550hk RS2 året runt
Funkar perfekt enligt han!
Posted: 16 Mar 2011, 15:23
by immy
Bilarnas största problem är väl dom 15tidigare ägarna
Posted: 16 Mar 2011, 15:47
by e30Tompa
immy wrote:Bilarnas största problem är väl dom 15tidigare ägarna
+1 Är just där historik och service underhåll kan vara en fördel att få kläm på
Posted: 16 Mar 2011, 16:15
by P.Herrdahl
Min S4 har haft 11 ägare innan mig, senaste 3 har haft den som pendlarbil några månader och sedan kommit på att den va för dyr för det så det där med ägarna kan man ta med en nypa salt.
Service säger allt, är den väl omhändertagen så spelar resten ingen roll.
Finner inte ett nåls huvud rost på min och den gick klockrent när jag köpte den. Med service är det väldigt stabila maskiner samt drivlinor.
Detta fick mig att tänka på, vilken är BMWs mest driftsäkra motor?
Posted: 16 Mar 2011, 16:18
by BRUZZE
Strandholm wrote:... brukar gå sönder på löpande band
utveckla gärna...
Posted: 16 Mar 2011, 17:49
by Roobin
rs2 som några andra nämner e absolut inte billiga att underhålla, men o andra sidan så e de gamla bilar, så de finns mycket slitdelar som börjar gå, som med många andra bilar...
sen att man väljer att trimma sin bil o bara bygger motor, då brukar som så mycket annat ge efter..
inga speciella erfarenheter har jag personligen inte, vet polare som slängt ut mycket stålar, men sen om de va för att det pajade ofta kan jag inte svara på..
Mvh
Posted: 16 Mar 2011, 18:33
by FugitivE
Jo men är väl så som alla andra RS modeller..
När det går sönder så är det ju riktigt svindyrt.. är väl det RS står för dessutom?
hehe
Men givetvis, alla bilar går ju sönder.. är väl mer på som sagt att det kostar att äga en när det kommer till just service och byte av slitagedelar..
Posted: 16 Mar 2011, 19:44
by BRUZZE
Strandholm wrote:Hollizini wrote:BRUZZE wrote:Strandholm wrote:... brukar gå sönder på löpande band
utveckla gärna...
100 spänn på att han inte har en susning om hur en RS2a ser ut ens. Bara spela allan.
Hollznattran, tack föratt du sprider sån underbar glädje här på forumet!
Hade bara alla varit som dig så hade min barnsbensdröm att bo i ett koncentrationsläger gått i uppfyllelse i form av detta forum.
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=53350&postdays=0&postorder=asc&highlight=forumet&start=85Enligt den tråden så verkar det som du försökt få franzén bannad? kommentarer på det?
Du verkar onekligen vara en riktig glädjespridare ivarjefall...
Till Bruzze som ställer en motiverad fråga utan att sprida hat:
Baserar min åsikt på de flertalet rs2orna som mina polare ägt genom åren, det är en bil som jag vet som inte haft några problem, resten har kostat mycket att laga och underhålla.
Han frågar efter erfarenheter, detta är mina. Förväntar mig inte att man bör ha doktorerat i ämnet RS2 föratt få ha en negativ åsikt om den.
Men verkar som jag trampat på någon tå.
Givetvis är det min högst personliga åsikt och ingen världs-sanning.
Som vanligt när det gäller bilar så kan dom hålla kanonfint för en kille medans en annan kille kanske bara behöver titta på den så går den sönder.
okej?
PS. Allanballan, dom där 100kr kommer du över med dom kontant eller ska jag skicka mitt kontonummer?
ja det va fan inte mkt att komma me för att veta att dom " går sönder på
löpande band"
själv har ja fått känslan av att det är fina bilar å självklart kostar delarna mer än vanligt då det är en RS modell.. men grymma drivlinor i allafall
Posted: 16 Mar 2011, 20:05
by Pimplaren
Sluta bråka nu flickor!
Magnaten, jag tänker inte börna utanför ditt fönster i sommar om du inte slutar
Posted: 16 Mar 2011, 23:04
by P.Herrdahl
Posted: 17 Mar 2011, 19:39
by Wiell
det man kan säga är väl att den är som en s2 i underhåll. förutom att bromsarna är dyra om dom ska bytas.
växellådan+drivlina håller skit bra. dessa bilar som s2 behöver lite kärlek för att funka fint. men när dom gör det så jävlar är det goa bilar.
ska man ha en rs2, ska man ha en med mocca sätena annars kan man lika väl ha en s2. lite mer pulver i rs2 men inte mycket mer som skiljer tycker.
mitt tips till dig om du köper en, kolla så det är tätt och inte pyser ut någonstans. nästa alla fel på nordicaudi kan man lösa genom att provtrycka.
kör med rätt tändstift.
högst personliga åsikter om detta ämne.