Håller på och ska renovera toppen från en 325 e30 -89, hittar en instansning som någon gjort för hand längs ena kortsidan på toppen. det står: WBL 14/6 -93, datumet är man ju med på men vem är WBL, någon som vet eller hört talas om, eller är det vanligt förekommande att man märker upp en topp man trimmat?
På kammen står det instansat från fabrik på ena kortsidan: 556301
På andra sidan har någon för hand stansat in: 1900503
Någon som vet vad dessa nummer står för, har sökt men hittar ingen information, antar att det är någon identifikation av värden samt vilken kam det är, någon som kan fylla i det åt mig skulle vara tacksamt.
Fråga kam och topp identifikation E30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Antar att det har något att göra med duration, lyft 0-spel, öd etc, men vet ju inte i vilken ordning?
Är det något man skall tänka på då jag monterar ihop toppen igen, ventilspel etc, antar att det inte ska vara samma som orginal, eller?
Något tips om var man hittar bra information om kammar, har givetvis sökt och googlat men hittar inget bra.
Är det något man skall tänka på då jag monterar ihop toppen igen, ventilspel etc, antar att det inte ska vara samma som orginal, eller?
Något tips om var man hittar bra information om kammar, har givetvis sökt och googlat men hittar inget bra.