överföring av analog video till dator

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
HenrikF

överföring av analog video till dator

Post by HenrikF »

Börjar tröttna nu. Har köpt två värdelösa USB grabbers. Det hackar och komprimeringen blir värdelös. Iom att det är analog (vhs och Hi8) så är det mycket brus i bilden vilket gör att det ser hemskt ut när den komprimerar.
Köpte mig ett videokort med analog ingång, och ja man får in bild, den spelar av det omkomprimerat, men sen när det är dax att redigera så funkar inte ljud etc..

Vad har ni andra för erfarenhet av analog överföring till dator med bra resultat?

(kanske passar bättre i filmavdelningen? då det är filmrelaterat, men ändå inte...)
/Henrik
Hool

Post by Hool »

Rodda en fetare videospelare som du kan köra SVHS anslutningar in till datorn och eller lina in ljudet med separat kabel till ljudkortet?
- Growl! - http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
- Jonathan Danell
- 0702755150
HenrikF

Post by HenrikF »

Var och köpte mig ett lite dyrare videokort, med nyare programvara. Verkar som om jag hittat vad jag söker, det är lite spökeri med dålig synk men kan vara kameran som bråkar.
Detta kort har s-video in, men inte komposit (spelaren har komposit) och det kan vara adaptern som gör att jag får problem med vertikal synk..
Iaf, kortet jag köpte heter "hauppauge win-tv hvr1700"
Ska pilla lite med det innan jag utvärderar det, men verkar lovande:)
/Henrik
Post Reply