MEllisson Drifting -Nu Wisefab!!!
Posted: 05 Mar 2011, 12:26
[/list]
Gör hämed en ny projekttråd då den gamla blev jobbig med alla´´extrasidor``...
Info 2011
Motor:
M50B25 ickevanos från e34
Strokad till 2,8 liter
CP kolvar 84,00 mm
PPF smidda vevstakar
Blocket honat & toppdäckat
Allt balanserat
Nya vev & ramlager
Stödgördel med Arp bult
Ny oljepump med svetsat drev
PPF racing kamkedjor
Oljeretur i tråget samt ombyggt tråg
M20 motorfästen
Nuke motorkuddar
Toppen:
Dubbla insugskammar
PPF ventilfjäderkit med crmo retainers
PPF Coopering toppackning
ARP topplocksbultar
Portad ala DGyldmark
Mirade ventilsäten & std ventiler
Turbo/grenrör/kylning:
Garrett GT42 turbo
Grenrör ala DGyldmark
50mm HKS kopia wastegate med utloppsröret riktat ner i backen!
3,5" Downpipe, resten 3"
AEM 5" luftfilter
Större kylare med alugavlar från Streetpower
PPF 65 graders termostat
Polerade 2,5" alutryckrör
Blå siliconslangar till tryckrör
Ic 600x300x76mm 3" anslutningar
PPF 50 mm dumpventil
Motorstyrning:
Megasquirt 1 V3 extrakoden soppa/tändning
Launch control
Dual tables
Boost control
3 st MSD dubbelspolar med Msd tändkablar
Soppasystem:
Scantech pump i tanken
Catch tank i bagaget
Stålomspunna soppaslangar med AN8 kopplingar matning fram & AN6 till retur
Dubbla 044 soppapumpar
Svart Nuke Y-kors
Svart Nuke fuelrail
1680cc Bosch spridare
Aeromotive bränsletrycksregulator
Drivlina:
Std kardan
2st Kardanringar
Lättat M20 Svänghjul 7,1 kg
4 puck sinterlamell & Sachs 618 tryckplatta
Svetsad 3,73:1 bakaxel från 325
Chassi:
K-sport coiloverkitt
Powerflex bussningar i framvagn & bakvagn
E46 länkarmar fram
Ombyggda spindlar för paralell steering
Nya hjullager
Förstärkta bärarmar bak
Ombyggd till justerbar camber & toe-in i bakvagnen
Fälgar, däck och bromsar:
18" TD Monza RS.Svarta med röd kant
215/35R-18 Diamond Back däck
*Dragrace: 7*15" BBS fälgar med 8,5*26*15 MH Racemaster slicks
XYZ 310mm bromskitt fram med 6 kolvsok
Hemma borrade skivor bak
Original bromsok bak
DOT 5.1 Bromsvätska
Stålomspunna Tarox bromsslangar
Bromsservo från e21

Gör hämed en ny projekttråd då den gamla blev jobbig med alla´´extrasidor``...
Info 2011
Motor:
M50B25 ickevanos från e34
Strokad till 2,8 liter
CP kolvar 84,00 mm
PPF smidda vevstakar
Blocket honat & toppdäckat
Allt balanserat
Nya vev & ramlager
Stödgördel med Arp bult
Ny oljepump med svetsat drev
PPF racing kamkedjor
Oljeretur i tråget samt ombyggt tråg
M20 motorfästen
Nuke motorkuddar
Toppen:
Dubbla insugskammar
PPF ventilfjäderkit med crmo retainers
PPF Coopering toppackning
ARP topplocksbultar
Portad ala DGyldmark
Mirade ventilsäten & std ventiler
Turbo/grenrör/kylning:
Garrett GT42 turbo
Grenrör ala DGyldmark
50mm HKS kopia wastegate med utloppsröret riktat ner i backen!
3,5" Downpipe, resten 3"
AEM 5" luftfilter
Större kylare med alugavlar från Streetpower
PPF 65 graders termostat
Polerade 2,5" alutryckrör
Blå siliconslangar till tryckrör
Ic 600x300x76mm 3" anslutningar
PPF 50 mm dumpventil
Motorstyrning:
Megasquirt 1 V3 extrakoden soppa/tändning
Launch control
Dual tables
Boost control
3 st MSD dubbelspolar med Msd tändkablar
Soppasystem:
Scantech pump i tanken
Catch tank i bagaget
Stålomspunna soppaslangar med AN8 kopplingar matning fram & AN6 till retur
Dubbla 044 soppapumpar
Svart Nuke Y-kors
Svart Nuke fuelrail
1680cc Bosch spridare
Aeromotive bränsletrycksregulator
Drivlina:
Std kardan
2st Kardanringar
Lättat M20 Svänghjul 7,1 kg
4 puck sinterlamell & Sachs 618 tryckplatta
Svetsad 3,73:1 bakaxel från 325
Chassi:
K-sport coiloverkitt
Powerflex bussningar i framvagn & bakvagn
E46 länkarmar fram
Ombyggda spindlar för paralell steering
Nya hjullager
Förstärkta bärarmar bak
Ombyggd till justerbar camber & toe-in i bakvagnen
Fälgar, däck och bromsar:
18" TD Monza RS.Svarta med röd kant
215/35R-18 Diamond Back däck
*Dragrace: 7*15" BBS fälgar med 8,5*26*15 MH Racemaster slicks
XYZ 310mm bromskitt fram med 6 kolvsok
Hemma borrade skivor bak
Original bromsok bak
DOT 5.1 Bromsvätska
Stålomspunna Tarox bromsslangar
Bromsservo från e21