Page 1 of 2

Bra snyt i dieseln

Posted: 01 Mar 2011, 08:21
by Fido85
Inte illa för en 3,5 Tons bil :)

http://www.youtube.com/watch?v=XUQ2rtm7axQ

Posted: 01 Mar 2011, 08:39
by Franzén
Vridmoment för hela kommun...

Posted: 01 Mar 2011, 17:23
by Beemari
så jävla bondfränt :twisted:

Re: Bra snyt i dieseln

Posted: 01 Mar 2011, 18:18
by cerwinboy
Fido85 wrote:Inte illa för en 3,5 Tons bil :)

http://www.youtube.com/watch?v=XUQ2rtm7axQ
helvete.. han mörklägger ju hela läcktare.. :shock:

Posted: 01 Mar 2011, 18:43
by bingsingen
det er det jeg sier, diesel er best.. :wink: bensin er for å motorsåg det.

Posted: 01 Mar 2011, 19:09
by JohnE
Ugghhhh :shock: :shock: jag får mindervärdeskomplex! :shock: :shock:

Posted: 01 Mar 2011, 19:30
by Elias
bingsingen wrote:det er det jeg sier, diesel er best.. :wink: bensin er for å motorsåg det.
haha helrätt :D

Posted: 02 Mar 2011, 23:22
by bingsingen
Elias wrote:
bingsingen wrote:det er det jeg sier, diesel er best.. :wink: bensin er for å motorsåg det.
haha helrätt :D
If it dont's smoke black, you can take it back :wink:

Posted: 03 Mar 2011, 15:29
by 335tic

Posted: 03 Mar 2011, 17:55
by ramberg
Önskar det fanns lite mer filmer på denna lilla best från finland..
Tyvärr ingen frän cummins eller duramax.. utan bara en liten snäll tysk 6:a uppskrämd till 730Hk / 1400Nm.. :lol:

Glömde nämna att den stackars OM606:an är uppskrämd med 2st Holset och en Eaton kompressor =)

http://www.youtube.com/watch?v=NGHOzTYd0Fg

Lite trevliga bilder finnes här:
http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Valtonen%20Motorsport/

Posted: 03 Mar 2011, 18:09
by Strandholm
"best diesel drag race ever" Nja inte riktigt.

Denna är ju 100ggr fränare:

http://www.youtube.com/watch?v=Jxv2hOlF ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=pUVEH7Ao ... re=related


ska ju va lite motstånd för motorn att jobba med ;)

Posted: 03 Mar 2011, 19:02
by P.Herrdahl
ramberg wrote:Önskar det fanns lite mer filmer på denna lilla best från finland..
Tyvärr ingen frän cummins eller duramax.. utan bara en liten snäll tysk 6:a uppskrämd till 730Hk / 1400Nm.. :lol:

Glömde nämna att den stackars OM606:an är uppskrämd med 2st Holset och en Eaton kompressor =)

http://www.youtube.com/watch?v=NGHOzTYd0Fg

Lite trevliga bilder finnes här:
http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Valtonen%20Motorsport/
En sån där vill jag också ha!

Posted: 03 Mar 2011, 22:53
by M3JONAS
Jävlar va fränt!

Posted: 04 Mar 2011, 02:16
by bingsingen
ramberg wrote:Önskar det fanns lite mer filmer på denna lilla best från finland..
Tyvärr ingen frän cummins eller duramax.. utan bara en liten snäll tysk 6:a uppskrämd till 730Hk / 1400Nm.. :lol:

Glömde nämna att den stackars OM606:an är uppskrämd med 2st Holset och en Eaton kompressor =)

http://www.youtube.com/watch?v=NGHOzTYd0Fg

Lite trevliga bilder finnes här:
http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Valtonen%20Motorsport/
nuvel, da er jeg spent på hvilket element i pumpan han har for å få den effekten, for 7mm rekker inte til, han må ha typ 8-9mm for den effekten, tviler mycket på den effekten.

Posted: 04 Mar 2011, 11:45
by P.Herrdahl
bingsingen wrote:
ramberg wrote:Önskar det fanns lite mer filmer på denna lilla best från finland..
Tyvärr ingen frän cummins eller duramax.. utan bara en liten snäll tysk 6:a uppskrämd till 730Hk / 1400Nm.. :lol:

Glömde nämna att den stackars OM606:an är uppskrämd med 2st Holset och en Eaton kompressor =)

http://www.youtube.com/watch?v=NGHOzTYd0Fg

Lite trevliga bilder finnes här:
http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Valtonen%20Motorsport/
nuvel, da er jeg spent på hvilket element i pumpan han har for å få den effekten, for 7mm rekker inte til, han må ha typ 8-9mm for den effekten, tviler mycket på den effekten.
Det är finnar, finnar + diesel = tvivla inte på elementen i pumparna, dom om några kan det där.

Posted: 04 Mar 2011, 12:11
by bingsingen

Posted: 04 Mar 2011, 12:54
by JohnE
bingsingen wrote: nuvel, da er jeg spent på hvilket element i pumpan han har for å få den effekten, for 7mm rekker inte til, han må ha typ 8-9mm for den effekten, tviler mycket på den effekten.
7mm element med modifierade tryckventiler har visat sig kunna leverera över 180cc. Borde räcka till 700hk med 24v-motorn.
Mynä har dessutom börjat labba med 8mm element.

Har sett bänkpapper på 550whp i 5-cyl 20v-motorn, så över 200 hjul-hästar per liter är fullt möjligt ur dessa motorer.
Tråkigt bara att finnarna är så sega på att leverera bevis i form av dynopapper eller stripptider.