Hej är lite halv ny på detta med bmw men hoppas på att kanske kunna börja på ett drifting bygge nästa vinter så tänkte höra med er vad man ska försöka införskaffa under sommaren
vad skulle ni rekommendera för chassi delar/setup mm.
om tiden och pengarna finns så blir det även bur då jag måste kunna släppa mina psykiska blockar
Alla tips och trix är välkomna och gärna länkar till e36 drifting byggen (även utländska)
ge mig gärna lite tips på vad ni rekommenderar för grejer för att bygga en relativt seriös driftingbil och gärna i vilken ordning då pengarna inte finns för att köpas allt på en å samma gång:P
Välkommen till Anonyma laddtrycksberoendes forum Clarran! För att få till en go motor setup tycker jag du kommer hem till mig och gör en lista eller så köper du bara min motor före Emil
Overcharged wrote:Välkommen till Anonyma laddtrycksberoendes forum Clarran! För att få till en go motor setup tycker jag du kommer hem till mig och gör en lista eller så köper du bara min motor före Emil
haha gokväll rickar:P
hade jag bara haft cashen så hade jag hämtat motorn direkt och lyft hx35:an från dig;) måste hitta en vettig e36 kaross me så man kommer igång nån gång.
har KANSKE en på g men det rör sig fortfarande om för mkt pengar:(
får jag som jag vill så blir det kanske att man hämtar bil i veckan så nu vill jag har så mkt motivation som bara går så ös på med tips och trix för att kunna få ett roligare chassie!!!
1. Diffbroms
2. Byt ut skinnpajerna mot riktig sportstol så slipper du glida runt
3. Lätta så mkt som möjligt
4. D2-coilovers eller liknande
5. Hårda bussningar
Ja listan kan ju fortsätta hur länge som helst med fullbur, sömsvetsad kaross, förstärkningar till bakvagnen, osv osv.
Men dessa "grundgrejer" ovan lär räcka rätt länge.
Om du googlar en stund på drifting lär du få obegränsat med information om vad du behöver göra för det finns rätt många E36or internationellt som körs i sidled.
Nu var det ju ett tag sedan du ställde frågan. Men här är en lista på hur du ska börja.
AGA diffa! Lamelldiffar är förenat med en kostnad...
Coilovers som är riktigt jäkla njurpiskande hårda. Ställ dom hårdare bak och lite mjukare fram samt en lagom tuff höjd
Sedan är det bara ut och leka. Har du möjlighet så skaffa som sagt en sportstol så du slipper blåmärken på knäna.
Nästa problem du kommer att trilla på är att bakvagnsfästena och handbromsen pajjar. Men fästena är bara att förstärka upp så blir det bra. Handbromsen kanske man ska överge för en hydraulisk då det blir billigare i längden.
Detta är allt du behöver om du vill göra det på en budget!
alexfalk wrote:Nu var det ju ett tag sedan du ställde frågan. Men här är en lista på hur du ska börja.
AGA diffa! Lamelldiffar är förenat med en kostnad...
Coilovers som är riktigt jäkla njurpiskande hårda. Ställ dom hårdare bak och lite mjukare fram samt en lagom tuff höjd
Sedan är det bara ut och leka. Har du möjlighet så skaffa som sagt en sportstol så du slipper blåmärken på knäna.
Nästa problem du kommer att trilla på är att bakvagnsfästena och handbromsen pajjar. Men fästena är bara att förstärka upp så blir det bra. Handbromsen kanske man ska överge för en hydraulisk då det blir billigare i längden.
Detta är allt du behöver om du vill göra det på en budget!
det är bara att mata på med så mkt ni bara kan:D
Bil är införskaffad och det blev en sleten e36 325 MED LAMELLDIFF:D
diffen låser ok men verkar vara lite sliten, hur mkt jobb är det att spänna upp den till tex 40% och hur kommer det vara vid vardagskörning?
hydralisk handbroms kommer hamna i bilen senare när den inte ska användas som en vardags bil längre:P
om någon har nått som ni tror skulle funka till denna bilen så pm:a gärna.