Page 1 of 2

e36 Tankarmatur

Posted: 10 Feb 2011, 00:35
by Loordan
Söker tankarmaturen till bränslepumpen för e36. Behöver inte någon pump endast armatur. Den med 2 anslutningar som sitter på hö sida på bilen. En retur och en matning sitter det på den jag ska ha. och sen är det 2 kontakter med 2 stift i varje. Mvh Richard

Posted: 10 Feb 2011, 09:19
by e30 344i
hej beror ju på vad du har, jag har en m52 topp från en dubbel vanos. finns allt i den.

Mvh Macke..

Posted: 10 Feb 2011, 10:35
by Loordan
Kör med m50 nu men har kambryggorna o kammar o fjädrar. Vad är det för skick o pris ?

Posted: 10 Feb 2011, 10:54
by Jonas_Linder
Har en m50 vanos topp som avgasventilerna blev krokiga på.

600kr för den.

Posted: 10 Feb 2011, 11:00
by Loordan
Har ju bara 7mm ventiler .tanken var att om någon har en hel vanos. o köra med dom 6mm ventilar o icke vanos delar resten.

Så då får jag leta upp ventiler isf.o det är nog itne så lätt?

Posted: 10 Feb 2011, 18:58
by Jonas_Linder
Jag har en komplett och fin M52B28 topp som passar på M50. 2000:- komplett med vanos och hela rubbet.

Posted: 17 Feb 2011, 09:21
by Loordan
Söker nog endast icke vanos topp då det verkar kosta mycket om man ska köra med Ickevanos fjädrar i vanos topp. Mvh Richard

Posted: 18 Feb 2011, 01:22
by TreLingon
Loordan wrote:Har ju bara 7mm ventiler .tanken var att om någon har en hel vanos. o köra med dom 6mm ventilar o icke vanos delar resten.

Så då får jag leta upp ventiler isf.o det är nog itne så lätt?
Har vanos ventiler och fjädrar. Raka och fina
Knaster retainers med följer dom med.

Om du nu skulle ha en vanos topp ?

Posted: 18 Feb 2011, 13:33
by Loordan
Tvekar på vanostopp då jag läst att fjädrarna är så pass mycket mjukare att det kan bli problem. Och byta retainers o få i ickevanos fjädrar så går väll retainersen på lite? Mvh Richard

Posted: 18 Feb 2011, 14:27
by Evinrude
Jag gick i samma tankar som du och jag valde att ta en komplett icke-vanostopp och sedan montera dit vanos.
Nu är det inte klart än, men då folk konverterat vanostoppar till icke-vanos så ska det fungera i teorin iaf.
Har du en vanostopp så är det ju bara att ta vanosen, kammarna och dreven. Eller slänga in dubbla insugskammar när du ändå är igång. :)

Posted: 24 Feb 2011, 08:59
by Loordan
Vad gick "kittet" på för att fy fjädrarna att passa ? Något annat krummelur med processen ? Mvh

Posted: 14 Mar 2011, 21:53
by Loordan
Då jag hade en rensad topp på gång men köparen svarar inte längre så antar att ensam toppägare söker igen. Mvh!

Posted: 19 Mar 2011, 15:26
by Loordan
Uppar med lite nya delar som jag behöver.

Posted: 19 Mar 2011, 16:53
by TreLingon
Skulle du ha en kylare till e36 ?

Har en 325 kylare från Bullens 9000mils.
Funkade super sa han. Jag har ej testa den !

600+ frakt betalade jag !

Mvh Peter

Posted: 19 Mar 2011, 16:56
by Loordan
Bild på den? och storlek ? Mvh

Posted: 19 Mar 2011, 19:18
by TreLingon
Loordan wrote:Bild på den? och storlek ? Mvh
Bild har jag inte.
Jag frågade inte Bullen det då jag köpte den. Litade på hans ord att den var fin !.
Han sa att den var sprick fri och funkade kalas.
Mått har jag inte. Är en vanlig 325 kylare från e36.

Jag har själv inte använt den utan bara legat i garaget.
Så kan inte säga mera !

Posted: 19 Mar 2011, 23:37
by Loordan
V.g God ta en bild under veckan och måtta paketet ;) Mvh