Page 1 of 1

o-ringat block

Posted: 03 Oct 2006, 22:02
by ///micke
visste inte vart jag skulle lägga tråden, så jag la den här..

tänker bygga m20b25 turbo, undrar om jag bör oringa blocket även om jag kör med MLS-packning och ARP-pinnbultar?

tänkte även fråga om det finns någon som har lämnat in toppen för svetsning i sundsvallsområdet och isåfall vart?

Posted: 03 Oct 2006, 22:10
by FoX
du skall inte oringa och ha mls... på mls packningen är det upphöjt runt cylinderhålen.

Posted: 04 Oct 2006, 06:13
by danb
vilket e bäst då oringa måste väl hålla för mer?

Posted: 04 Oct 2006, 06:48
by Kim Frederiksen
O-ringa eller Pyramid-ringar!

Posted: 04 Oct 2006, 08:56
by danb
har aldrig sett pyramid ringning hur fungerar de ? någon som har bild?

Posted: 04 Oct 2006, 22:34
by ///micke
vad ska jag köra med för packning om jag ska o-ringa blocket då ?:S

Posted: 04 Oct 2006, 22:37
by Overcharged
orginal packning

Posted: 04 Oct 2006, 23:32
by ///micke
hur långt ifrån cylinderkanten eller vad jag ska förklara det som, ska centrum på själva spåret för "o-ringen" vara då?

finns det något specialverktyg så jag kan fixa detdär själv hemma eller måste jag lämna iväg det ?

hur djupt ska spåret vara, 7 mm eller ?

Posted: 05 Oct 2006, 06:13
by flp
o-ringningen ska klämma på stålringen som finns i packningen. 1mm "brett spår" 0.7mm djupt. 1mm rostfritråd kör jag. jag lämnade iaf bort och gjorde det :)

MVH Micke

Posted: 05 Oct 2006, 23:25
by ///micke
okej, men hur långt ifrån cylinderväggens kant ska centrum på det frästa spåret vara ? :D

Posted: 06 Oct 2006, 06:32
by flp
om du lägger dit en originalpackning så ser du. de ska klämma på ringarna som går runt cylindrarna. har tyvärr inga mått på det.

MVH Micke

Posted: 06 Oct 2006, 11:27
by ///micke
tack så mycket för alla svar ! :D :D :D

Posted: 17 Jan 2007, 17:20
by Ondketchup
Ja hur ser en pyramid oringning ut hur fungera den????

Posted: 17 Jan 2007, 17:44
by Ximon
Ondketchup wrote:Ja hur ser en pyramid oringning ut hur fungera den????


Då skär man bort en del av packningen (runt cylindrarna) och låter ringarna täta mot toppen istället. Det skall vara den absolut säkraste metoden, men också svårast att göra.

Posted: 17 Jan 2007, 17:47
by Zimsson
tror limmet har bilder på de på sin hemsida!

www.limmet.se