Page 1 of 4
Posted: 15 Dec 2005, 20:48
by Bmwandreas
Du behöver:
Kolvar,stakar.
Balansering.
Ny packning.
ARP toppen
ARP ramlager.
Nyrenoverad topp, det funkar med 500hk och orig kamaxlar.
Walbro bensinpump.
Posted: 15 Dec 2005, 21:49
by Bmwandreas
Alla sprut funkar, allt beror på hur mycket man kan och vill lägga ner i tid.
Autronic är smidigt eftersom vi vet exakt hur det ska kopplas och vi mappar det fort.
Posted: 15 Dec 2005, 22:32
by Bmwandreas
Alla slitdelar då?
Maskinjobb?
Mvh
Posted: 15 Dec 2005, 22:51
by Bmwandreas
Kanon då är allt renoverat!
Posted: 15 Dec 2005, 23:13
by Bmwandreas
Överladdning är alltid trevligt:)
Jag räknar imorn och skriver här vad allt kostar.
Gonatt
Posted: 16 Dec 2005, 09:05
by M3JONAS
Ventilfjädrar bör du byta när du ska ladda på en del.
Gördel är aldrig fel men vet inte heller om det är ett måste.
Justerbara kamdrev kan vara bra att ha, går att fräsa om originalets men det är riktigt hårt så se till att du har bra frässtål och massor av tålamod...
Insug använder du originalets finfina med separata spjäll fast byter ut insugspackningarna mot liknande i alu.
IC köper du en som är 600x300x75, det har bergis PPF på hyllan.
Som sagt var så funkar standard topp och kammar upp till minst 550hk.
Posted: 16 Dec 2005, 10:39
by Bmwandreas
Köp en ny insugspackning bara,dom är bra!
Posted: 16 Dec 2005, 11:52
by Bmwandreas
Kolvar 8800kr (8,5 komp)
Stakar 9200kr
MLS 2500kr
ARP topp 2000kr
ARP ramlager 1600kr
Walbro pump 1500kr
32st nya fjädrar och alu reitainers 4500kr
Du ska även balansera vevaxeln.
Autronic SM4 18900kr
MSD 6a tändkit 3000kr
Posted: 16 Dec 2005, 12:36
by M3JONAS
Extreme wrote:Ok så de går och köra med org insug hela vägen?
Japp, det funkar. Andreas kör samma stil på sin S38 Turbo och Jakangänget har kört med originalinsug länge, numera dock bytt till större M5 insug.
Dock så kanske du får lov att bygga om plenumet lite beroende var du tar in luften. Går iofs även att använda sig av originalanslutningen.