S: BMW 525 E34 Touring, -94.. NYA BILDER
Posted: 30 Jan 2011, 17:22
Säljer en 525 touring (vanosmotor med ZF låda) av 1994 årsmodell, pga att jag inte nyttjar den (ny bil).
Rätt rikligt utrustad.
Har gått cirka 29700 mil i dagsläget.
Skattat och besiktigad. Besiktigades senast i februari 2010 helt utan anmärkning eller ”bra att veta”.
Utrustning:
• Diamantsvartmetallic lack
• Manuell
• Grått helskinn (buffel) med komfortstolar, armstöd på förarsätet samt fällbart armstöd bak.
• 3x nackstöd bak
• ABS
• Airbag på förar- samt passagerarsida
• Servo
• Elhissar fram
• Elspeglar
• Fabriksmonterat BMW GSM telefon.
• Sätesvärmare
• Originalmonterat kasetthållare/hus i handsfacket
• AC (behöver fyllas på)
• Fjärrstyrt C-lås med larm (med originalnycklar)
• Immobilizer
• Stora ljudpaketet (tror jag iaf), mycket bra ljud, cd växlare i bagageutrymmet (bortkopplat pga annan huvudenhet)
• JVC cd/mp3 spelare
• Lilla färddatorn
• Vita blinkers fram
• Dragkrok
• Insynsskydd över bagagelucka
• Tonade rutor bak
• Fällbart baksäte = rejäl lastförmåga.
• Fungerande bakrutetorkare samt spolning
• Shadowline paket
Import år 2000.
4 ägare inkl nuvarande i Sverige.
Brief + servicebok + alla nycklar finns (två huvudnycklar).
Har haft bilen i över 1 år, och under den tiden har bla följande bytts:
• Komplett avgassystem. Original från grenrör till kat, från kat och bakåt sitter ett Simons modellanpassat sportsystem med dubbla polerade slutrör.
• Kompletta fjäderben fram
• Bromsbelägg fram (gått cirka 20mil nu)
• Spolarvätskepump
• Gasdämpare till bagageluckan
• Servad ett par gånger.
• Monterat facelift sidokjolar/tröskelbreddare
• Nya låsbultar till hjulen.
• Växelspaksknopp till en i princip ny knopp (org bmw)
• Motorhuv till en rostfri i originalkulör
• Vänster framskärm till en rostfri, mattsvart
Finns självklart skavanker på bilen också.
• Finns lite rost.
• Spricka i framrutan.
• Bortkopplad nivåreglering pga ett läckande rör. Bara att byta röret och koppla på slangarna ifall man vill ha den igång igen.
• Bränslemätaren i instrumentpanelen fungerar inte. Har dock inte stört mig då jag kört efter trippmätaren. Har köpt delar för byte dock.
• Tanklocket har varit uppbrutet så låsningen fungerar ej, samt att återfjädringen inte finns. Sitter en neodym magnet där istället så den stänger som den skall. Syns inget utåt. (nytt tanklock medföljer dock).
• Ena dimljuset är sprucket (medföljer ett extra dimljus för byte)
• En liten list på ena framskärmen saknas, (medföljer en ny för montering)
Har även köpt en hel del saker till bilen som medföljer utan extra kostnad:
• Extra bakdörr komplett med allt likadan kulör
• Frontplåt i likadan kulör
• Extra uppsättning vita blinkers fram
• Grillhalvor runt lysen
• Ett extra dimljus
• Extra uppsättning kompletta fjäderben med dämpare och kapade fjädrar, varav ett har dåligt hjullager. Inkl topplager.
• Extra uppsättning främre skivor, har dock stått ute så de är rätt rostiga.
• Komplett instrumentpanel + komplett tankarmatur med flottör, pump etc. Brukar vara något utav följande som felar vilket leder till bränslemätarproblemet, köpte därför båda för byte då jag inte undersökt problemet djupare.
• Extra tanklock i rätt kulör ifall man vill fixa tanklocket. Föregående ägares lösning är kanske inte den bästa, men funkar.
• Armstöd till passagerarsidans säte i rätt kulör.
Drivlinemässigt går bilen helt klanderfritt. Går verkligen kanonbra. Inga missljud från varken motor, växellåda eller bakaxelklump. Koppling etc känns bra och slirar inte. Håller motortempen vid arbetstemperatur utan några som helst problem.
Så i det stora hela är det en bil som har rätt bra med utrustning, funkar kanonbra drivlinemässigt, men är inte den snyggaste bilen i kvarteret. Finns småfel som man kan fixa om man känner för det, eller bara åka och se glad ut.
Bilen säljes med 15” alufälgar på dubbdäck. 17” fälgarna på bild MEDFÖLJER EJ, kan dock köpas till för förmånligt pris.
Priset sätts till 13000:-, enbart för att jag vill ha en snabb affär och INGET prut.
(Jämför gärna priset med andra)
Bilen finns i stockholm för visning samt provkörning
Tel 073 647 98 75
Rätt rikligt utrustad.
Har gått cirka 29700 mil i dagsläget.
Skattat och besiktigad. Besiktigades senast i februari 2010 helt utan anmärkning eller ”bra att veta”.
Utrustning:
• Diamantsvartmetallic lack
• Manuell
• Grått helskinn (buffel) med komfortstolar, armstöd på förarsätet samt fällbart armstöd bak.
• 3x nackstöd bak
• ABS
• Airbag på förar- samt passagerarsida
• Servo
• Elhissar fram
• Elspeglar
• Fabriksmonterat BMW GSM telefon.
• Sätesvärmare
• Originalmonterat kasetthållare/hus i handsfacket
• AC (behöver fyllas på)
• Fjärrstyrt C-lås med larm (med originalnycklar)
• Immobilizer
• Stora ljudpaketet (tror jag iaf), mycket bra ljud, cd växlare i bagageutrymmet (bortkopplat pga annan huvudenhet)
• JVC cd/mp3 spelare
• Lilla färddatorn
• Vita blinkers fram
• Dragkrok
• Insynsskydd över bagagelucka
• Tonade rutor bak
• Fällbart baksäte = rejäl lastförmåga.
• Fungerande bakrutetorkare samt spolning
• Shadowline paket
Import år 2000.
4 ägare inkl nuvarande i Sverige.
Brief + servicebok + alla nycklar finns (två huvudnycklar).
Har haft bilen i över 1 år, och under den tiden har bla följande bytts:
• Komplett avgassystem. Original från grenrör till kat, från kat och bakåt sitter ett Simons modellanpassat sportsystem med dubbla polerade slutrör.
• Kompletta fjäderben fram
• Bromsbelägg fram (gått cirka 20mil nu)
• Spolarvätskepump
• Gasdämpare till bagageluckan
• Servad ett par gånger.
• Monterat facelift sidokjolar/tröskelbreddare
• Nya låsbultar till hjulen.
• Växelspaksknopp till en i princip ny knopp (org bmw)
• Motorhuv till en rostfri i originalkulör
• Vänster framskärm till en rostfri, mattsvart
Finns självklart skavanker på bilen också.
• Finns lite rost.
• Spricka i framrutan.
• Bortkopplad nivåreglering pga ett läckande rör. Bara att byta röret och koppla på slangarna ifall man vill ha den igång igen.
• Bränslemätaren i instrumentpanelen fungerar inte. Har dock inte stört mig då jag kört efter trippmätaren. Har köpt delar för byte dock.
• Tanklocket har varit uppbrutet så låsningen fungerar ej, samt att återfjädringen inte finns. Sitter en neodym magnet där istället så den stänger som den skall. Syns inget utåt. (nytt tanklock medföljer dock).
• Ena dimljuset är sprucket (medföljer ett extra dimljus för byte)
• En liten list på ena framskärmen saknas, (medföljer en ny för montering)
Har även köpt en hel del saker till bilen som medföljer utan extra kostnad:
• Extra bakdörr komplett med allt likadan kulör
• Frontplåt i likadan kulör
• Extra uppsättning vita blinkers fram
• Grillhalvor runt lysen
• Ett extra dimljus
• Extra uppsättning kompletta fjäderben med dämpare och kapade fjädrar, varav ett har dåligt hjullager. Inkl topplager.
• Extra uppsättning främre skivor, har dock stått ute så de är rätt rostiga.
• Komplett instrumentpanel + komplett tankarmatur med flottör, pump etc. Brukar vara något utav följande som felar vilket leder till bränslemätarproblemet, köpte därför båda för byte då jag inte undersökt problemet djupare.
• Extra tanklock i rätt kulör ifall man vill fixa tanklocket. Föregående ägares lösning är kanske inte den bästa, men funkar.
• Armstöd till passagerarsidans säte i rätt kulör.
Drivlinemässigt går bilen helt klanderfritt. Går verkligen kanonbra. Inga missljud från varken motor, växellåda eller bakaxelklump. Koppling etc känns bra och slirar inte. Håller motortempen vid arbetstemperatur utan några som helst problem.
Så i det stora hela är det en bil som har rätt bra med utrustning, funkar kanonbra drivlinemässigt, men är inte den snyggaste bilen i kvarteret. Finns småfel som man kan fixa om man känner för det, eller bara åka och se glad ut.
Bilen säljes med 15” alufälgar på dubbdäck. 17” fälgarna på bild MEDFÖLJER EJ, kan dock köpas till för förmånligt pris.
Priset sätts till 13000:-, enbart för att jag vill ha en snabb affär och INGET prut.
(Jämför gärna priset med andra)
Bilen finns i stockholm för visning samt provkörning
Tel 073 647 98 75