Page 1 of 1
M50b25 i E30
Posted: 25 Jan 2011, 17:14
by Andre_
Vet ej om det finns någon tråd angående detta redan, men tänkte mest höra med någon här hur det är att koppla in elfläkt på en m50 i en e30 samt hur gör man med vatten temp givare? M50 har väll i kylaren och m20 har i motor?
Mvh André
Posted: 25 Jan 2011, 17:16
by Peter_1982
Vattentempgivare till både sprut och instrumenthuset sitter i toppen på M50.
Elfläkt kopplar du väl enklast in genom att sätta en givare på kylarslangen o kopplar via relä till din elfläkt...
Posted: 25 Jan 2011, 17:18
by Andre_
Min mätare visar ej något, M50:n är tagen med kabelhärva och allt så det bör väll fungera då ?
André
Posted: 25 Jan 2011, 17:50
by Peter_1982
Du måste ju först och främst kopplat in dig rätt mellan ditt original instrumenthus och kontakten. Sen KAN det vara så att din mätare i bilen och givaren som sitter på motorn inte jobbar inom samma område, därav får du inget utslag...
Posted: 25 Jan 2011, 17:51
by pelko
Min f.d 325 E30 fungerade org mätaren på efter att ha skarvat ihop sig med org M50 härva.
Posted: 25 Jan 2011, 18:20
by Nemesis_turbo
jag fick byta ut givaren på m50 motorn mot givaren från m20 då började min mätare funka
Posted: 25 Jan 2011, 19:05
by pelko
Nemesis_turbo wrote:jag fick byta ut givaren på m50 motorn mot givaren från m20 då började min mätare funka
Se där!
Det var alltså den motorn jag skrev om nyss.
Posted: 26 Jan 2011, 16:10
by Andre_
Jag tackar för hjälpen
Posted: 26 Jan 2011, 16:16
by Nemesis_turbo
PRECIS olika motstånd i givarna men samma gåänga och kontakt stycke
Posted: 26 Jan 2011, 23:24
by Andre_
Så tekniskt sett borde det fungera pm jag sätter i en m20 givare i m50:n ?
André
Posted: 27 Jan 2011, 07:25
by Joachim
Svar: JA...