Olsn's Bmw E30 318is M50 517whp! Till salu!
Posted: 21 Jan 2011, 17:48
Bmw 318is -90
Dags för en projekttråd! Några av er känner säkert igen bilen då den har gått en del på strippen b.l.a.
Var inte alls sugen på bilen från första början när min gode vän Johan "stockholmarn" kihl föreslog att jag skulle slå till på den! Har ju alla rätta prylar o.s.v menade han. Bilen var ju röd med! Skeptiskt som man var drog vi i alla fall och tittade på bilen. Tror fan inte jag sett en fräschare E30 som inte var omlackad/renoverad. Behövde inte fundera särskilt länge innan jag bestämde mig för att slå till. Bilen måste upplevas live för att man ska förstå hur fin den är! Har man dessutom byggt nån bil så vet man ju att det kostar en jävla massa dollars att bygga en från början + en massa tid.
Motor:
Oöppnad M50B25 vanos
Tigat grenrör
Precision 5862 Billet turbo
Tial 38mm wastegate
600x300x75 intercooler
Bränsle:
RCI alu fuelcell
Aeromotive Eliminator bränslepump
Aeromotive btr
Nuke rail
Precision 990cc spridare
Grövre bränslerör
Stålomspunnen slang och AN kopplingar
Chassi:
320mm skivor fram med fyrkolvs brembo ok
Skottsäker bakvagn
328 kardan
M3 låda
FK köningsport coilovers
Powerflex bussningar runt om
17" OZ Racing Ultraleggera F1
Cockpit:
Momo kevlarstolar
Omp cromoly bur
Autometer varvräknare, bränslemätare, laddtryck, oljetryck och vattentemp
Sparco mocca ratt
E36 M3 skinnbaksäte
Säkert nåt mer jag glömt
I skrivande stund är dp färdig. Tryckrör nästan färdiga för att lackas!. Behövs kylare och styrsystem lite små grejer sen är man hemma
Kommer mer bilder framöver
/jocke
Dags för en projekttråd! Några av er känner säkert igen bilen då den har gått en del på strippen b.l.a.
Var inte alls sugen på bilen från första början när min gode vän Johan "stockholmarn" kihl föreslog att jag skulle slå till på den! Har ju alla rätta prylar o.s.v menade han. Bilen var ju röd med! Skeptiskt som man var drog vi i alla fall och tittade på bilen. Tror fan inte jag sett en fräschare E30 som inte var omlackad/renoverad. Behövde inte fundera särskilt länge innan jag bestämde mig för att slå till. Bilen måste upplevas live för att man ska förstå hur fin den är! Har man dessutom byggt nån bil så vet man ju att det kostar en jävla massa dollars att bygga en från början + en massa tid.
Motor:
Oöppnad M50B25 vanos
Tigat grenrör
Precision 5862 Billet turbo
Tial 38mm wastegate
600x300x75 intercooler
Bränsle:
RCI alu fuelcell
Aeromotive Eliminator bränslepump
Aeromotive btr
Nuke rail
Precision 990cc spridare
Grövre bränslerör
Stålomspunnen slang och AN kopplingar
Chassi:
320mm skivor fram med fyrkolvs brembo ok
Skottsäker bakvagn
328 kardan
M3 låda
FK köningsport coilovers
Powerflex bussningar runt om
17" OZ Racing Ultraleggera F1
Cockpit:
Momo kevlarstolar
Omp cromoly bur
Autometer varvräknare, bränslemätare, laddtryck, oljetryck och vattentemp
Sparco mocca ratt
E36 M3 skinnbaksäte
Säkert nåt mer jag glömt
I skrivande stund är dp färdig. Tryckrör nästan färdiga för att lackas!. Behövs kylare och styrsystem lite små grejer sen är man hemma
Kommer mer bilder framöver
/jocke