Page 1 of 2

M30 enkelmassesvänghjul.

Posted: 16 Jan 2011, 18:13
by Dawe_A
Det m30 hjulet jag köpte här i säljes va skevt och startkransen va sönder samt sne osv osv.


Så nu söker jag ett till, enkelmassigt m30 ifrån e28 M30B28 maskinen

OBS, endast raka fina hjul.


har du ett över som du inte tror kommer komma till användning, tveka inte för att kontakta mig.

Mvh
David

Posted: 19 Jan 2011, 14:24
by Dawe_A
ingen som har ett rakt och fint m30 hjul till salu?

Re: M30 enkelmassesvänghjul.

Posted: 19 Jan 2011, 14:37
by Grefven
Dawe_A wrote:Det m30 hjulet jag köpte här i säljes va skevt och startkransen va sönder samt sne osv osv.


Mvh
David
Va är det för idioter som säljer trasiga grejor utan att informera om defekterna?!!

Posted: 19 Jan 2011, 17:05
by Dawe_A
Vet inte om jag vill hänga ut honom här, han kanske inte visste om det själv. :roll:

Posted: 19 Jan 2011, 22:37
by JannePower
har själv råkat ut för såna.... å då snackar vi prislappar på 30K+...
men en vacker dag är måttet rågat.... då får ni se mig på en löpsedel....

nog med ot, men de funkar väll lika bra med alla m30? eller är jag ute å cyklar?

Posted: 19 Jan 2011, 22:50
by RoDe
alla m30 samt m5 3,6 har jag för mig har enkelmassigt.

Posted: 19 Jan 2011, 23:00
by moonzhine
nej finns m30 som har dubbelmasse oxå,de ska vara från e28a..

Posted: 20 Jan 2011, 18:39
by Dawe_A
Ja det finns massvis med idioter där ute tyvärr.

Söker fortfarande M30 hjul, annars blir det stålhjul....

Posted: 20 Jan 2011, 20:15
by bmw_fredde
Vad ska du köra för koppling?
baksidan lär du ju svarva av och framsidan är ju rekomenderat att ta ett "renoveringskär" på, och sen svarvar du om det till m50/s50 startkrans så har du ett rakt å fint hjul :D

Posted: 20 Jan 2011, 21:06
by Dawe_A
bmw_fredde wrote:Vad ska du köra för koppling?
baksidan lär du ju svarva av och framsidan är ju rekomenderat att ta ett "renoveringskär" på, och sen svarvar du om det till m50/s50 startkrans så har du ett rakt å fint hjul :D
765 + 6 puck

detta är redan avsvarvat vad jag kunde se. Väger runt 6,3kg vill jag minnas.

vad menar du med renoveringskär?

Annars passar väl detta rakt på utan några som helst modifikationer:
http://www.blocket.se/stockholm/Lattvik ... ?ca=22&w=3

Posted: 20 Jan 2011, 21:20
by _2499
ytan mot lamell antar jag

Posted: 20 Jan 2011, 23:27
by Nisse Järnet
Behöver ju inte byta krans, kör med M50 startmotor och fila lite i hålen bara :)

Posted: 21 Jan 2011, 00:12
by Dawe_A
Nisse Järnet wrote:Behöver ju inte byta krans, kör med M50 startmotor och fila lite i hålen bara :)
Just det ja man kunde fila upp hålen så att man kunde höja starten lite!

Men jag måste ha ett m30 hjul först... någon? :roll:

Posted: 21 Jan 2011, 00:15
by jorgen
mitt s38 hjul väger 4025gram så det finns mycket att ta av fortfarande :)

Posted: 21 Jan 2011, 00:19
by Dawe_A
jorgen wrote:mitt s38 hjul väger 4025gram så det finns mycket att ta av fortfarande :)
andreas sa att man inte ville ha för lätt svänghjul på en turbomotor?



Jag vet inte hur skevt hjulet är, men enligt maskinbearbetaren så vart det i princip hopplöst.. Det är balans i det nu, men fortfarande skevt..

Posted: 21 Jan 2011, 00:40
by jorgen
blir lite mera svårkörd. speciellt när man har vassa kammar. Bäckis tyckte min gick fint iaf :)

Posted: 21 Jan 2011, 04:32
by R.Larsson
http://www.fiddesgarage.se/

Ring o fråga honom, finns det mesta där!

Mvh