Page 1 of 5
AG:s M5 turbo bromsning # 2.
Posted: 14 Jan 2011, 12:08
by Bmwandreas
Nu kör vi AG:s M5 turbo igen. Han har bytt till 2000cc spridare..
Nu har vi precis kört klart på bensin, och vi fick 907 whp som toppnotering. Men det var inte safe.. Men 850 whp är safe att köra på bensin. M5 maskin är fint det:)
Nu ska vi byta till E75 och ladda på
Posted: 14 Jan 2011, 13:29
by Lindgrennkpg
FAN SÅ GRYMMT!
Posted: 14 Jan 2011, 13:33
by Pimplaren
Fysatan!
850whp på bensin är jävligt bra!
Vad sitter det för låda i dendär nowdays?
Posted: 14 Jan 2011, 14:20
by Bmwandreas
orig låda nu:)
Posted: 14 Jan 2011, 15:09
by Franzén
Fi satan...
Måste gå en del sôpp vid en sån bromsning.
Posted: 14 Jan 2011, 15:33
by Bmwandreas
1112 whp vid 2.05 bar
Posted: 14 Jan 2011, 15:34
by Dawe_A
Bmwandreas wrote:1112 whp vid 2.05 bar
fyfan! Ni nöjer er där ?
Posted: 14 Jan 2011, 16:12
by Bmwandreas
Ja det är max för bänken. Kommer bli halt att åka hem nu
Posted: 14 Jan 2011, 16:42
by Franzén
Haha!!
Det är en del mos det där.
Posted: 14 Jan 2011, 17:35
by m5micke
herrejävlar va effekt
Posted: 14 Jan 2011, 17:47
by ZAK
Lär ju ryta fint den där maskinen.
Vill höra ljud =D
Posted: 14 Jan 2011, 18:22
by Bmwandreas
Det är sån fruktansvärd skillnad mellan BF95 och E85. Vi hade mindre avgastemp vid 1112 whp på E85 än 800 whp på bensin.
Och nu håller den inställd lambda vid 1000 rpm tomgång med 2000 cc spridarna, blev som en ny motor på låga varv
Posted: 14 Jan 2011, 18:31
by Gustafsson
Hur fränt som helst
Posted: 14 Jan 2011, 18:41
by pelko
Sjuuukt fränt. Ska bli kul att se kärran.
Posted: 14 Jan 2011, 18:56
by Doktorn
så jävla fränt =)8)
Är toppen filad något? Kamaxlar? Turbo? slagvol? berättaaa
En effektkurva hade oxå varit mkt trevligt, är lixom lite glad för S38 turbo =)
Posted: 14 Jan 2011, 19:01
by Magnaten
fan de e en sån här maskin jag skulle haft altså.. känner att det fattas en smula pulver i dieseln
Posted: 14 Jan 2011, 20:00
by Dawe_A
efter s50in kommer det helt klaer bli en s38