Page 1 of 1

tvåkolvsok passande e34 535 bak, separat handbromsok?

Posted: 04 Jan 2011, 11:05
by Race-Jimmy
nån som byggt om till hydraulisk handbroms och använt ett två eller fyrkolvsok med separata handbromsok? måste ju finnas nått passande

Posted: 04 Jan 2011, 17:52
by ^MeTaNoLiC^
menar du att du vill använda víssa kolvar i oket till handbromsen och vissa till den vanliga bromsen?

Posted: 06 Jan 2011, 17:38
by e30Tompa
Verkar låta som om han menar att man monterar ett eget separat ok brevid befintliga broms oket och använder enbart det andra för handbroms? Eller misstolkade jag din förfrågan?

Och varför räcker det inte isåfall med att sätta in en hydralisk handbroms som använder det befintliga oket? Finns väl här på ppf för 1700:- elller dylikt.

Posted: 06 Jan 2011, 17:50
by Nemesis_turbo
trro han vill ha dubbla ok för att kunna besiktiga så...

Posted: 06 Jan 2011, 18:10
by Magnaten
Nemesis_turbo wrote:trro han vill ha dubbla ok för att kunna besiktiga så...
har man spärr på handbromsen får man ha hydraulisk broms har jag för mej att jag läste på rejsa

Posted: 06 Jan 2011, 18:21
by e30Tompa
Har också "hört" att det också ska vara okey så länge det har spärr.

Posted: 06 Jan 2011, 18:24
by piddan
Magnaten wrote:
Nemesis_turbo wrote:trro han vill ha dubbla ok för att kunna besiktiga så...
har man spärr på handbromsen får man ha hydraulisk broms har jag för mej att jag läste på rejsa
Jag fick lära mig att man var tvungen att ha ett separat system. ett system för "fotbroms" och ett system för "handbroms" men fick även höra att man då var tvungen o ha spärr på handbromsen oavsett.. Så det är inte "bara" spärren som är avgörande.Och att bygga 2 system som är oberoende av varrandra på ett broms ok lär bli svårt :P

Posted: 06 Jan 2011, 18:28
by Magnaten
piddan wrote:
Magnaten wrote:
Nemesis_turbo wrote:trro han vill ha dubbla ok för att kunna besiktiga så...
har man spärr på handbromsen får man ha hydraulisk broms har jag för mej att jag läste på rejsa
Jag fick lära mig att man var tvungen att ha ett separat system. ett system för "fotbroms" och ett system för "handbroms" men fick även höra att man då var tvungen o ha spärr på handbromsen oavsett.. Så det är inte "bara" spärren som är avgörande.Och att bygga 2 system som är oberoende av varrandra på ett broms ok lär bli svårt :P

det är väl det mest logiska, handbromsen ska väl ändå fungera som en sorts nödbroms om den ordinarie bromsen pajjar.

Posted: 06 Jan 2011, 18:32
by Magnaten
skulle jag bygga så skulle jag byggt dit ett litet extra bromsok bak,lär ju inte vara speciellt svårt.
vissa bilar med 4 kolvare runt om har ju separat handbromsok,tror RS2 har det tex

Image