Page 1 of 2

Nu kan du bli absolut värst, nej ingen BMW

Posted: 03 Jan 2011, 10:33
by RWHP
SW säljer sin Supra som har satt rekord inom det mesta, snabbast på TX Mile flera gånger, snabbaste IRS 6spd(?) och lite av diverse annat. Skulle vara en våt dröm att äga den här bilen :)
With a heavy heart, I have decided to put my hardtop on the market. I have owned it for over 10 years off and on. This car has set many records of the past few years and still looks beautiful. There are two reasons for the sale, the most important one is my wife wants me to stop running the mile, second I am buying a F430 Challenge car and going road racing. It's not the money, its the fact if I do keep the car, I know I cannot stop running it. Right now the car is fresh and can be driven on the street and run at the mile or set up for the 1/4 mile. I never took any of the a/c components out from under the dash. If someone wanted the a/c back in, it would be no problem. It retains the power windows, locks, mirrors, power steering and power brakes w/ abs. It does not have a radio.:) I just had the motor built, head done, full Motec ECU installed and the 9" Boost Logic rear end. We had a stub axle bearing fail at the last mile and the rear end will be getting freshend up next week. Most of you know my car well so I won't go into all the details. Here is a thread that Chris posted up when he built the car. Keep in mind since then, the car is fresh, deeper oil pan, remote filter, 9" installed and full Motec.

http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=506697

Anyway, I probably have close $200k or so in this project so this will make someone a turn key car. I want $75k If someone has a trade, I can work with that or a good offer, let me know. The car itself is a 1995 Supra hardtop, one of 18 blk hardtops that were imported. The car has never been wrecked or damaged. The only paint work that I had done was on the front bumper and I had the hood painted for chips 5 years ago. All the vins are intact. 53k original miles on the chassis. The car comes with HREs, two rear bumpers, the stock one and the one with the splitter. Let me know if any of you are interested.

thanks,

SW
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
[/quote]

Posted: 03 Jan 2011, 11:42
by micke999
fet

Posted: 03 Jan 2011, 12:07
by RWHP
micke999 wrote:fet
Bara förnamnet :) Så kan man ju passa på att spaka en 7 sekunders repa och sen på eftermiddagen åka 249+mph på 1.6km hehe :)

Posted: 03 Jan 2011, 13:26
by dgyldmark
Den är en av 3 som jag kallar komplett

Posted: 03 Jan 2011, 13:27
by Franzén
Har den 1 miljard häst eller?

Posted: 03 Jan 2011, 13:28
by Grefven
den med en VAG 4:a i hade varit klockrent.

Posted: 03 Jan 2011, 13:44
by baumgardt
http://www.youtube.com/watch?v=pSWy37CFprY

det står 1295 rwhp, men jag vet inte

Posted: 03 Jan 2011, 13:57
by RWHP
baumgardt wrote:http://www.youtube.com/watch?v=pSWy37CFprY

det står 1295 rwhp, men jag vet inte
Krävs runt 1300whp för att åka 7.91 med närmare 300km/h i slutfart med vikten på den här bilen.

Posted: 03 Jan 2011, 14:00
by baumgardt
RWHP wrote:
baumgardt wrote:http://www.youtube.com/watch?v=pSWy37CFprY

det står 1295 rwhp, men jag vet inte
Krävs runt 1300whp för att åka 7.91 med närmare 300km/h i slutfart med vikten på den här bilen.
då verkar det ju stämma!

förövrigt en jävligt fet bil! :shock:

Posted: 03 Jan 2011, 14:05
by RWHP
baumgardt wrote:
RWHP wrote:
baumgardt wrote:http://www.youtube.com/watch?v=pSWy37CFprY

det står 1295 rwhp, men jag vet inte
Krävs runt 1300whp för att åka 7.91 med närmare 300km/h i slutfart med vikten på den här bilen.
då verkar det ju stämma!

förövrigt en jävligt fet bil! :shock:
Sen varvas den där motorn en hel del så man får ganska långt register trots den stora turbon :) Tror förra året på Texas Mile så satt varvstoppet precis innan 10000rpm.

Posted: 03 Jan 2011, 15:13
by baumgardt
RWHP wrote:
baumgardt wrote:
RWHP wrote: Krävs runt 1300whp för att åka 7.91 med närmare 300km/h i slutfart med vikten på den här bilen.
då verkar det ju stämma!

förövrigt en jävligt fet bil! :shock:
Sen varvas den där motorn en hel del så man får ganska långt register trots den stora turbon :) Tror förra året på Texas Mile så satt varvstoppet precis innan 10000rpm.
rätt påkostad motor med andra ord!

Posted: 03 Jan 2011, 15:47
by RWHP
baumgardt wrote:
RWHP wrote:
baumgardt wrote: då verkar det ju stämma!

förövrigt en jävligt fet bil! :shock:
Sen varvas den där motorn en hel del så man får ganska långt register trots den stora turbon :) Tror förra året på Texas Mile så satt varvstoppet precis innan 10000rpm.
rätt påkostad motor med andra ord!
Titan stroker kit, billet överfall, vet dock inte om han har kortare kolvar och längre stakar för att få ner kolvhastigheten. Annars är det rätt vanliga uppgraderingar för en sån där motor, en liten specialare med oljepump och matningen av olja till motorn som gör att oljetrycket ligger kring 6-7 bar på tomgång.

Posted: 03 Jan 2011, 17:09
by FugitivE
usch för supra... fint bygge givetvis men nej.

Posted: 03 Jan 2011, 17:59
by RWHP
FugitivE wrote:usch för supra... fint bygge givetvis men nej.
No jellybean for you :roll:

Posted: 03 Jan 2011, 18:08
by nicklasthoresson
RWHP wrote:
FugitivE wrote:usch för supra... fint bygge givetvis men nej.
No jellybean for you :roll:
:lol:

Posted: 03 Jan 2011, 21:12
by Jimmy
Vore inte detta något för dig Bullen? Fatta att komma till jobbet och berätta att du äger den där! :)

Posted: 03 Jan 2011, 21:18
by BRUZZE
den skulle man ju inte tacka nej till. perfekt utseendet me :D