Page 1 of 1

Corsa A race 200hk sugis

Posted: 31 Dec 2010, 17:14
by JG
Corsa A 2,0 16v race



kaross från 89, 1,3 från början, org motor+låda medföljer

c20xe motor

raceportad/planad/mira fräst topp,
blästrade och slipade ventiler
nya lyftare
volvo 16v retainers
nya ventiltätningar
ny toppackning
276 10.6 kammar
st. kamdrev
ny KEP sinterlamell

egengjort RF grenrör (3steppat raceheader med megaphone och reversecone)
egengjort insug (perfekt för mc-förgasarbrygga) match portat mot topp
13liter alu tank placerad så att vikten kommer på drivhjulen

mc bränslepump
egen gjort ställbar tändning
proffstillverkade sviktståls drivaxlar från england med nya knutar och nav till c20xe/f20 i corsa a

nya hjullager
rensad på allt onödigt, torkare och fläkt finns dock kvar
passagerarstol finns oxo kvar vid sidan om

quaife 4.50 rakskuren slutväxel och pinjong, drevsats egengjord.
sitter för tillfället aga diff men org kan medfölja

egengjort shortshiftlänkage
egengjorda framvagns stag i rf med uniballs
bilen är bromsad till 200hk med mc-förgasare och går som ett jävla svin
bör lätt gå en mitten 12a på stripp

bilen sitter ihop och går att startas/provköras

men förgasarna som sitter i bilen är inte mina, och polaren som eger dom vill inte sälja, så dom måste av innan försäljning, men det är gjort på 5min.


Pris: ja? det är en hel del schyssta prylar på bilen, drivlinan är ju inte gratis direkt, karossen är väll ingen utställningsbil direkt, men det är ju helt klart nånting som polarnas skylines och supras kommer reta sig på =)


kan ev säljas i delar.

30000:-

bilen är byggd för gata och strippen och för att förnedra alla dyra bilar med ägare som tror att dom har snabba åk

bilder/filmer

http://www.garaget.org/?car=159407

Posted: 02 Jan 2011, 10:57
by wuffee
Lite ot, men får man fråga vart du köpte dina grenrörsdelar? Eller är de du som bockat rör?

Posted: 02 Jan 2011, 12:32
by JG
inga problem, jag kommer fan inte ihåg vad firman hette.
men det är en gubbe som trimmat opel i många år, han har en gammal bosch rulle i sitt garage och han har tävlat aktivt i rally med manta och ascona.
han håller till i mitten av skåne.
han importerar böjjar från usa
jag har fler liggandes, 4-1 färdig merge svetskollektor oxo.
köpte allt han hade hemma då.
bra att ha du vet. :D
det var helt rätt dimentioner enligt mina uträkningar till grenröret på denna 200hk motor.
har inte uträkningarna eller måtten här nu, men rör, böjjar o allt ligger ute i ett av garagen.

Posted: 02 Jan 2011, 17:53
by erikjakan
TG motor?

Posted: 02 Jan 2011, 22:08
by JG
ja, så var det, tack

Posted: 02 Jan 2011, 22:17
by Burn0ut
Kan han inte ha köpt rören på http://www.burnsstainless.com/ ?

Posted: 02 Jan 2011, 23:20
by JG
ne, jag försökte få ur honom, men han var väldigt hemlig med inköpsstället...jag tänkte hålla lite lager med burns prylar sen när rullarna är igång, det behövs, för det är satan va dåligt utbud på rör här är i detta landet.
för oss som kämpar med rätt avstämd motor då, så klart, för dom andra som bara vrider på trycket så är det ju lättare, dom kan man ju ta vad som helst :lol:

Posted: 03 Jan 2011, 09:30
by wuffee
kan du kolla dim. på rören och kollektorn.. ska bygga mig ett riktigt 4-1 rör till b230..

MVh
Uffe

Posted: 14 Mar 2011, 21:48
by JG
har även div. slicks på fälg som kan köpas till för den som vill köra rakt fram
13 och 14" både "dot" cheeters och rena drag slicks finns i olika bredd.

ev byte bmw relaterat

Posted: 19 Mar 2011, 10:55
by JG
finns det mer intresse om jag lägger motorn i ett fint kadett chassi, med lite väghållning, bromsar? ny lack/plåt?
i så fall detta chassit
http://www.garaget.org/?car=15134
__________________