Team Run} Bmw 2002 -75 306hk/498nm
Posted: 30 Dec 2010, 13:41
Motorn 2012:
* Volvo vit4:a från s40 (B4194T)
* SPM h-profilstakar
* Viktade kolvar
* 1000cc delphi spridare
* kkk24 turbo från v70r 05-
* Laddar 1.2bar just nu
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" raka rör från turbon
Drivlina:
* ZF låda från bmw diesel
* Tilton tryckplatta med 6 pucks sinter
Motorn 2011:
* B230ft block
* 405 topp med v-kam
* 1000cc delphi spridare
* 16t turbo
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" avgas från turbon med en dämpare
Drivlina:
* m47 låda(bytt 1 gång iår)
* Standard bakvagn me svetsdiff
Detta följande är som jag skrev när jag köpte bilen. Men tider förändras som ni vet:
Lever i hus med min sambo sedan ca 2 år och har en grabb på 1.5 år. Själv är jag 24. Bilar blev mitt liv när jag började fordonsprogrammet o hållt på med de mer eller mindre sedan dess. Nu för ca 1 år sen startade jag egen firma som bilmeck, investarade i en autocom pro och däckmaskiner. Har fortfarande ett heltidsjobb på helgerna så fritiden kommer när företaget tillåter.
Nog om mig över till bilen.
Det är en bmw 2002 -75 som jag bytte med Dallo hör på forumet, rikigt sjysst kille måste ja säga, levererades hem till garaget kostnadsfritt.
Har varken kommit så långt i planer eller annat. Bilen startar inte för sprutet är urkopplat. Dom senaste 4 ägarna har försökt men ingen lyckats. Verkar vara en box från ett sprut som kräver varvsignal. Räcker alltså inte med hallgivaren som sitter i fördelaren just nu. Så det blir ett annat sprut, har dock inte bestämmt vilket ännu. Edit: Blev ett link g4 atom här från ppf
Motor 2010: (innan start)
b230 bottendel med 405 topp.
Egensvetsat insug
Omsvetsad sump
300cc spridare
t16 agg från 850
Bortkopplat sprut från minst 2 olika bilar, klippt och skarvad överallt.
I övrigt tror jag allt annat e originalt.
Jag har inte gjort nån direkt lista ännu men sprut står överst iaf. Tänkt köra med bilen nästa sesong så vill inte göra för mycke så den inte går att köra med alls. Rostlagning osv får antagligen vänta. Även bakvagn och framvagn får vänta, tänkte kolla hur mycke man måste modda för o få dit e30 grejjer.
Nån som vet vilken bakvagn som passar hyffsat, skriv gärna.
Lite kortfattat varför ja startar denna tråden.
1. Tips om 2002:or bla fram- och bakvagn, vilka andra går o använda?
2. Tips på vilket sprut jag ska använda för och få de så billigt som möjligt och med så lite strul som möjligt.
3. Tips på var man får tag i 2002 delar bäst och billigast.
När bilen införskaffades
Städat ur
Pallt upp för o kolla vad som finns under
Synd me volvo motor men kan inte bli billigare
I nuläge:
* Volvo vit4:a från s40 (B4194T)
* SPM h-profilstakar
* Viktade kolvar
* 1000cc delphi spridare
* kkk24 turbo från v70r 05-
* Laddar 1.2bar just nu
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" raka rör från turbon
Drivlina:
* ZF låda från bmw diesel
* Tilton tryckplatta med 6 pucks sinter
Motorn 2011:
* B230ft block
* 405 topp med v-kam
* 1000cc delphi spridare
* 16t turbo
* saab 900 helalu ic
* Link G4 atom
* 3" avgas från turbon med en dämpare
Drivlina:
* m47 låda(bytt 1 gång iår)
* Standard bakvagn me svetsdiff
Detta följande är som jag skrev när jag köpte bilen. Men tider förändras som ni vet:
Lever i hus med min sambo sedan ca 2 år och har en grabb på 1.5 år. Själv är jag 24. Bilar blev mitt liv när jag började fordonsprogrammet o hållt på med de mer eller mindre sedan dess. Nu för ca 1 år sen startade jag egen firma som bilmeck, investarade i en autocom pro och däckmaskiner. Har fortfarande ett heltidsjobb på helgerna så fritiden kommer när företaget tillåter.
Nog om mig över till bilen.
Det är en bmw 2002 -75 som jag bytte med Dallo hör på forumet, rikigt sjysst kille måste ja säga, levererades hem till garaget kostnadsfritt.
Har varken kommit så långt i planer eller annat. Bilen startar inte för sprutet är urkopplat. Dom senaste 4 ägarna har försökt men ingen lyckats. Verkar vara en box från ett sprut som kräver varvsignal. Räcker alltså inte med hallgivaren som sitter i fördelaren just nu. Så det blir ett annat sprut, har dock inte bestämmt vilket ännu. Edit: Blev ett link g4 atom här från ppf
Motor 2010: (innan start)
b230 bottendel med 405 topp.
Egensvetsat insug
Omsvetsad sump
300cc spridare
t16 agg från 850
Bortkopplat sprut från minst 2 olika bilar, klippt och skarvad överallt.
I övrigt tror jag allt annat e originalt.
Jag har inte gjort nån direkt lista ännu men sprut står överst iaf. Tänkt köra med bilen nästa sesong så vill inte göra för mycke så den inte går att köra med alls. Rostlagning osv får antagligen vänta. Även bakvagn och framvagn får vänta, tänkte kolla hur mycke man måste modda för o få dit e30 grejjer.
Nån som vet vilken bakvagn som passar hyffsat, skriv gärna.
Lite kortfattat varför ja startar denna tråden.
1. Tips om 2002:or bla fram- och bakvagn, vilka andra går o använda?
2. Tips på vilket sprut jag ska använda för och få de så billigt som möjligt och med så lite strul som möjligt.
3. Tips på var man får tag i 2002 delar bäst och billigast.
När bilen införskaffades
Städat ur
Pallt upp för o kolla vad som finns under
Synd me volvo motor men kan inte bli billigare
I nuläge: