Page 1 of 1
e34 540 V8+6vxl låda i e30??
Posted: 13 Dec 2010, 17:11
by kungen08
Hur stort ingrepp är det som behövs??
Kan man åka med härva oh databox från e34an?
Hur gör man med kardan osv, misstänker att den behöver kortas. om man inte tar den från e34an?
Alla erfarenheter är välkomna.
Posted: 13 Dec 2010, 17:15
by Franzén
Tröck i skiten och se vad som händer.
Det är förmodligen väldigt enkelt.
Tänk på grenrören vid styrstången.
Posted: 13 Dec 2010, 17:20
by kungen08
Haha skön inställning =)
Men visst måste detta vara tuffare än m20b25 med 300+
?
Posted: 13 Dec 2010, 17:33
by Dawe_A
kungen08 wrote:Haha skön inställning =)
Men visst måste detta vara tuffare än m20b25 med 300+
?
Nej
Posted: 13 Dec 2010, 17:53
by Carlsson
Dawe_A wrote:kungen08 wrote:Haha skön inställning =)
Men visst måste detta vara tuffare än m20b25 med 300+
?
Nej
beror på om man tycker det är kul att skruva eller köra
Kolla på
http://www.e30.de om tyskan e rostig översätt det med google
Där finns fina guider och färdiga motorfästen osv
Posted: 13 Dec 2010, 19:01
by Franzén
Det är GRYMT mycket tuffare.
Do it!
Posted: 13 Dec 2010, 19:04
by Muppetz
Franzén wrote:Det är GRYMT mycket tuffare.
Do it!
Beror väl på om de är m20b25 300hk turbo eller icke-turbo skulle jag vilja säga.
Posted: 13 Dec 2010, 21:27
by Carlsson
Muppetz wrote:Franzén wrote:Det är GRYMT mycket tuffare.
Do it!
Beror väl på om de är m20b25 300hk turbo eller icke-turbo skulle jag vilja säga.
Det är antagligen inte i närheten av lika driftsäkert i något av fallen som en M60
Posted: 14 Dec 2010, 20:51
by kungen08
ingen som vet om Tobias som har en e30 med v8 på blocket finns här på forumet?
Posted: 14 Dec 2010, 21:13
by kungen08
ingen som har vetskap som vill bygga ner den åt mig.
Betalning sker med min m20 om så önskas.
spec:
http://www.garaget.org/?car=50222