Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
___marcus___
Posts: 15 Joined: 01 Nov 2010, 20:46
Location: Båstad
Contact:
Post
by ___marcus___ » 23 Nov 2010, 07:49
Jag har en disel vev från en 525 TDS hur långa stakar skall jag då ha om jag tänkt köpa cp 2,7 smidda kolvar. 130mm eller 135mm?
Är det samma ram och vev lager till disel veven som till orginal veven?
MVH
Marcus
E30 325 -88
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 23 Nov 2010, 08:22
Ja, samma lager. 135mm är våra kolvar gjorda för.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
___marcus___
Posts: 15 Joined: 01 Nov 2010, 20:46
Location: Båstad
Contact:
Post
by ___marcus___ » 13 Dec 2010, 13:15
OK. Mitt block är 83,9 mätt med vanligt skjutmått, bör man eller måste man borra upp det för att köra med cp kolvar? isåfall hur mycket?
MVH
E30 325 -88
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 14 Dec 2010, 16:14
Vanligast är det nog att man borrar så man får i 84.50 CP kolvar, finns STD dimension men då lär du mäta blocket med något annat än skjutmått, och i ärlighetensnamn, så tror jag man oftast vill borra.
Mvh
___marcus___
Posts: 15 Joined: 01 Nov 2010, 20:46
Location: Båstad
Contact:
Post
by ___marcus___ » 14 Dec 2010, 19:43
Ja givetvis ska jag mäta med något annat än skjutmått vill bara få ett ungefärligt mått. Vet ni någon som borrar till en rimlig peng i skåne hallands området?
Trevlig kväll!
E30 325 -88