Page 1 of 1

6765 billet

Posted: 19 Nov 2010, 23:32
by chicago
Hur mkt har man tagit med denna 0.96ar ??


hur mkt skiljer tex om man skulle sätta den på en M20 kontra s38 ??


mvh // t

Posted: 19 Nov 2010, 23:47
by johankihl
Min motor gav 750whp med exakt den turbon.

Jänkare ska enligt uppgift bromsat 920whp på en 2l evo med mindre avgashus än mitt. Backade upp med 8,75@268km/h på strippen med en evo 8. Mindre volym verkar klara mer effekt.

Posted: 20 Nov 2010, 09:40
by Bmwandreas
Nu finns det twinscroll avgashus ända upp till 1.39 A/R till 6765an.

Vad har du för effektmål?

Posted: 20 Nov 2010, 11:00
by Pitbull
Bmwandreas wrote:Nu finns det twinscroll avgashus ända upp till 1.39 A/R till 6765an.

Vad har du för effektmål?
Å vad är Twinscroll?

/ Mvh

Posted: 20 Nov 2010, 11:33
by Bmwandreas
Dubbelinlopp i flänsen. Dvs "pulssplitt".

Posted: 20 Nov 2010, 11:35
by r.ivars
Image

Posted: 20 Nov 2010, 11:41
by Pitbull
Bmwandreas wrote:Dubbelinlopp i flänsen. Dvs "pulssplitt".
Jaha! Va är de för fördel med de?

/ Mvh

Posted: 20 Nov 2010, 11:46
by Bmwandreas
I teorin lite bättre spool.

Posted: 20 Nov 2010, 14:18
by Gustafsson
AA: hur mkt får man punga ut för en twinscroll 6765?

Posted: 20 Nov 2010, 14:40
by Bmwandreas
Samma pris som i webshoppen även för twinscroll.

Posted: 20 Nov 2010, 22:20
by dannej
Bmwandreas wrote:I teorin lite bättre spool.
Jag kan bekräfta att det är så.
Men man tappar något toppeffekt, dock kan man ju få båda om man gör en smart lösning med en eller två wastegates som "punkterar" pulssplitten när dom börjar öppna

Posted: 20 Nov 2010, 22:27
by chicago
Bmwandreas wrote:Nu finns det twinscroll avgashus ända upp till 1.39 A/R till 6765an.

Vad har du för effektmål?

Ja ja har väl inge mål direkt .. effekten är numera oviktig å körbarhet e de man satsar på .. vill kunna stampa på efter en växling lr linande å då ska de finns där .. får inte va lagg ..

så 750 whp , lär ju bli lite mer mottryck på min motor , men aja får se hur de blir ..

men hur upplevde du 76an på din s38 ??


mvh // T

Posted: 20 Nov 2010, 22:42
by Bmwandreas
dannej wrote:
Bmwandreas wrote:I teorin lite bättre spool.
Jag kan bekräfta att det är så.
Men man tappar något toppeffekt, dock kan man ju få båda om man gör en smart lösning med en eller två wastegates som "punkterar" pulssplitten när dom börjar öppna
Har du bromspapper på samma motor med samma motor utan twin och med twin? Jag vet om praktiska tester i bromsbänk. Men är gärna nyfiken på nya bevis.

Posted: 20 Nov 2010, 22:43
by Bmwandreas
chicago wrote:
Bmwandreas wrote:Nu finns det twinscroll avgashus ända upp till 1.39 A/R till 6765an.

Vad har du för effektmål?

Ja ja har väl inge mål direkt .. effekten är numera oviktig å körbarhet e de man satsar på .. vill kunna stampa på efter en växling lr linande å då ska de finns där .. får inte va lagg ..

så 750 whp , lär ju bli lite mer mottryck på min motor , men aja får se hur de blir ..

men hur upplevde du 76an på din s38 ??


mvh // T
Du det blir så sjuk respons på en S38 så du behöver inte oroa dig. Minsta jag skulle köra är en 7175 billet.

Posted: 25 Nov 2010, 16:33
by Nick Dompierre
I have 6765 with T4 split pulse with 1.00 a/r