BMW E30 mtech2 S50B32 såld Köpt bumpers gamla !!
Posted: 11 Oct 2010, 22:54
BMW E30 mtech2 S50B32 turbo jakten på 950 hk
Hej.
Nu har jag gått och köpt mig Noodle bmw turbo. Tänkte fixa lite saker så jag blir helt nöjd.
Det som står på lista är
Bygga nytt insug.
bbs lemans.
Mappa mer.
Fixa lite små detaljer på motorn.
mm
Lite spec på bilen.
Motor, växellåda och avgassystem Motor: ´
S50B32(helrenoverad med bmw orginaldelar)
CP kolvar med 22mm kolvbult
SPM stakar
Omslipade kammar, 276gr. Samma profil som Ärtans S38a som satt i M3 e30in.
PPF ytterventilfjäderkitt
PT 76GTS turbo
1680cc Bosch spridare
Pyramidoringat
Tiggat grenrör
Kina 60mm wg
Nuke vaccumstation
19raders Setrab oljekyl
Summit 3raders aluminiumkylare
Spal elfäkt
PPF dumpventil
Kina intercooler 600*300*76
Alu rail
3.5" rostfri downpipe
3" rostfritt avgasystem med en stor ljuddämpare
Autronic SM4 styrsystem med laddtrycksstyrning
Innovate LC1 bredbandslambda
Drivlina:
Tremec T56 växellåda (6-växlad)
Tilton OT-2 3-skivig koppling
Tilton urtrampningslager
Strange yoke
Sveakardan 3" kardan med M5 CV-knut
Soppasystem:
Summit aluminiumtank 38l
Summit aluminium bränslerör, AN8 matning och AN6 retur.
2st Turbobanditen 044 bränslepumpar
Nuke bränsle Ykors
Stålomspunnet från kaross till motor
Aeromotive regulator
Effekt och prestanda (ingående) Bromsad hos PPF. Dock så skar bakdiffen underbromsningen. Han köra upp till 1.5bra innan avbryt. Effekten är osäker iom diffen, men den bör lämna ca 700whp vid 1.5bar.
Chassi: Framvagn:
Coilovers med e36 m3 hub
347mm M3 e46 CSL bromsskivor
Wilwood GNIII 6-kolvsok
Stålomspunnen bromsslang
Nya E30 bärarmar.(2005)
Delrin exentrisk bakre bärarmsbussning
Topplagring med ledlager samt justerbar camber/caster
Bakvagn:
Komplett M5 3.8l bakvagn som är kortad på bredden, samt bärarmar kortade på längden
Bromsar från M5 3.8
PPF sviktstålsaxlar med M5 drivknutar
M5 3.8l broms med 3.91 utväxling
Handbroms intakt
KONI SP1 dubbeltjusterbara dragracingstötdämpare med Sellholm fjäder
Breddad innåt med nya hjulhus samt stötdämpartorn. Balken vid subframen är omdragen längre in
Subframesen är infästa i huvudbågen på buren, samt bakre infästningen till diffen är infäst i stötdämpartornen
26" 11,5" ET drag går in
Fälgar, däck och bromsar 17" Enkei magnesiumfälgar
Falken däck
MT ET street 11,5" däck
Interiör / Inredning Sparco EVO L
Sparco 4-p bälte (redo för 6-p)
Helbur från finess
Flockad instrumentering och mittkonsoll
All inredning kvar
Autometer laddtryck, oljetryck samt oljetemperetur.
Digital visning av vattentemperatur
Centrallås, dock ej baklucka pga bromsskärm
Optima Redtop batteri
Bilstereo och multimedia BMW Bavaria stereo med band =)
Org högralare i kickpanel
Exteriör / Styling Mtech 2 paket
Hej.
Nu har jag gått och köpt mig Noodle bmw turbo. Tänkte fixa lite saker så jag blir helt nöjd.
Det som står på lista är
Bygga nytt insug.
bbs lemans.
Mappa mer.
Fixa lite små detaljer på motorn.
mm
Lite spec på bilen.
Motor, växellåda och avgassystem Motor: ´
S50B32(helrenoverad med bmw orginaldelar)
CP kolvar med 22mm kolvbult
SPM stakar
Omslipade kammar, 276gr. Samma profil som Ärtans S38a som satt i M3 e30in.
PPF ytterventilfjäderkitt
PT 76GTS turbo
1680cc Bosch spridare
Pyramidoringat
Tiggat grenrör
Kina 60mm wg
Nuke vaccumstation
19raders Setrab oljekyl
Summit 3raders aluminiumkylare
Spal elfäkt
PPF dumpventil
Kina intercooler 600*300*76
Alu rail
3.5" rostfri downpipe
3" rostfritt avgasystem med en stor ljuddämpare
Autronic SM4 styrsystem med laddtrycksstyrning
Innovate LC1 bredbandslambda
Drivlina:
Tremec T56 växellåda (6-växlad)
Tilton OT-2 3-skivig koppling
Tilton urtrampningslager
Strange yoke
Sveakardan 3" kardan med M5 CV-knut
Soppasystem:
Summit aluminiumtank 38l
Summit aluminium bränslerör, AN8 matning och AN6 retur.
2st Turbobanditen 044 bränslepumpar
Nuke bränsle Ykors
Stålomspunnet från kaross till motor
Aeromotive regulator
Effekt och prestanda (ingående) Bromsad hos PPF. Dock så skar bakdiffen underbromsningen. Han köra upp till 1.5bra innan avbryt. Effekten är osäker iom diffen, men den bör lämna ca 700whp vid 1.5bar.
Chassi: Framvagn:
Coilovers med e36 m3 hub
347mm M3 e46 CSL bromsskivor
Wilwood GNIII 6-kolvsok
Stålomspunnen bromsslang
Nya E30 bärarmar.(2005)
Delrin exentrisk bakre bärarmsbussning
Topplagring med ledlager samt justerbar camber/caster
Bakvagn:
Komplett M5 3.8l bakvagn som är kortad på bredden, samt bärarmar kortade på längden
Bromsar från M5 3.8
PPF sviktstålsaxlar med M5 drivknutar
M5 3.8l broms med 3.91 utväxling
Handbroms intakt
KONI SP1 dubbeltjusterbara dragracingstötdämpare med Sellholm fjäder
Breddad innåt med nya hjulhus samt stötdämpartorn. Balken vid subframen är omdragen längre in
Subframesen är infästa i huvudbågen på buren, samt bakre infästningen till diffen är infäst i stötdämpartornen
26" 11,5" ET drag går in
Fälgar, däck och bromsar 17" Enkei magnesiumfälgar
Falken däck
MT ET street 11,5" däck
Interiör / Inredning Sparco EVO L
Sparco 4-p bälte (redo för 6-p)
Helbur från finess
Flockad instrumentering och mittkonsoll
All inredning kvar
Autometer laddtryck, oljetryck samt oljetemperetur.
Digital visning av vattentemperatur
Centrallås, dock ej baklucka pga bromsskärm
Optima Redtop batteri
Bilstereo och multimedia BMW Bavaria stereo med band =)
Org högralare i kickpanel
Exteriör / Styling Mtech 2 paket