Volvo 244 m50 turbo sleeper
Posted: 02 Oct 2010, 09:31
Nu gör jag en intresse koll på en av mina bilar då jag börjar få för många. Bilen är en 1976a 244 som är besiktad i år och 2 år framåt. Dagarna efter besiktning byttes motor ut mot en bmw m50 turbo som är bromsat 380whp hos ppf. Har funkat väldigt bra och går väldigt tyst tills wg öppnar. Bilen är rost prickig men absolut inget rostlik oskruvad innan jag köpte den så inget tonårsbygge.
Specifikation
Orörd 2,5l m50 motor
Fungerande servostyrning
Autronic smc och msd dis4 cdi org spolar mappad av ärtan hos ppf
Mapp finns för e75 och e85
Hx 52 turbo och pulsplitt tigsvetsat grenrör med 50mm wg
Bosch 1680 spridare bosch 044 pump
Alu ic 76x600x300 med 75mm ppf dump och 3” alu tryckrör
3,5” rostfri downpipe med v-band till 3” avgasystem med 2 ljuddämpare
M20 svänghjul med 618 tryckplatta och 4pucks sinter
Getrag 260 växellåda modifierad kardan ny hardyskiva svetsdiffad bakaxel och volvo spakställ
Volvos r-sport chassi sänkfjädrar
Nya brembo fyrkolvsok med 315mm skivor fram original bak
Svarta 18” fälgar
Bilen står i boden lite småfix ring för info 070 6510547 erik
Pris 45000 eller bud
För bilder gå in på:
http://www.garaget.org/?car=216576
Specifikation
Orörd 2,5l m50 motor
Fungerande servostyrning
Autronic smc och msd dis4 cdi org spolar mappad av ärtan hos ppf
Mapp finns för e75 och e85
Hx 52 turbo och pulsplitt tigsvetsat grenrör med 50mm wg
Bosch 1680 spridare bosch 044 pump
Alu ic 76x600x300 med 75mm ppf dump och 3” alu tryckrör
3,5” rostfri downpipe med v-band till 3” avgasystem med 2 ljuddämpare
M20 svänghjul med 618 tryckplatta och 4pucks sinter
Getrag 260 växellåda modifierad kardan ny hardyskiva svetsdiffad bakaxel och volvo spakställ
Volvos r-sport chassi sänkfjädrar
Nya brembo fyrkolvsok med 315mm skivor fram original bak
Svarta 18” fälgar
Bilen står i boden lite småfix ring för info 070 6510547 erik
Pris 45000 eller bud
För bilder gå in på:
http://www.garaget.org/?car=216576