Page 1 of 2

ivars e30 turbo, inför årets film

Posted: 23 Sep 2010, 21:58
by r.ivars
ett par blandade klipp ifrån säsongen :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=565RMdeqa_I

ska snurra ihop en längre film som vanligt sen, fast iår har jfoto tagit tag i mycket av materialet så den filmen han gör kanske gör att jag skiter i att göra en egen :)

hoppas 3 liters m50 ljudet går hem 8)

Posted: 23 Sep 2010, 22:04
by Fredriksson84
längtar redan efter hela filmen :)

Posted: 24 Sep 2010, 06:17
by Bmwandreas
Blir förvånad över hur det kan vara så jävla bra respons med 80mm turbo varje gång jag ser en film :roll:

Posted: 24 Sep 2010, 06:52
by Ronnie AVR
Bmwandreas wrote:Blir förvånad över hur det kan vara så jävla bra respons med 80mm turbo varje gång jag ser en film :roll:
Har du inte insett BorgWarner is the shit? :wink:

Posted: 24 Sep 2010, 07:11
by Bmwandreas
Jag har testat allt så jag borde väl veta:)
Har man plats så funkar de bra. Men de slår inte en Precision på vikt/storlek kontra prestanda. Men de kostar ju lite mer också.

Har kört flera 80mm utan sådan här respons. 3 lit M50 måste ge extremt mycket effekt som grundmotor.

Posted: 24 Sep 2010, 10:51
by Warulv
det där ljudet får mig att http://www.youtube.com/watch?v=VLnWf1sQkjY&ob=av3e
galet härligt

Posted: 24 Sep 2010, 15:03
by Klangen
Warulv wrote:det där ljudet får mig att http://www.youtube.com/watch?v=VLnWf1sQkjY&ob=av3e
galet härligt
Haha, vafan! =)

Posted: 24 Sep 2010, 15:12
by Fernis1
Bmwandreas wrote:Jag har testat allt så jag borde väl veta:)
Har man plats så funkar de bra. Men de slår inte en Precision på vikt/storlek kontra prestanda. Men de kostar ju lite mer också.

Har kört flera 80mm utan sådan här respons. 3 lit M50 måste ge extremt mycket effekt som grundmotor.

Måste bara fråga, ni hissar Precision till skyarna men om man kollar på alla sportiga byggen ni bygger så sitter det Borg Warner på dom, finns det någon speciellt anledning?

MVH

Posted: 24 Sep 2010, 16:34
by Bmwandreas
Blir för dyrt om man ska köra Precision i vissa lägen. Liknande som BW380 går på 20k+ och det vill inte kunderna betala. Upp till 76 mm kör vi dem.

Posted: 24 Sep 2010, 17:49
by peppe
En sak som jag aldrig har förstått är varför man väljer turbos med små avgasdelar (jo jag förstår folk vill ha "respons") för att sedan elektroniskt styra bort laddtrycket?

Men iofs är jag ju från Norrland så vad förstår jag. :P

Asball film Ivars!!! väntar på resten bara.

Posted: 24 Sep 2010, 18:34
by Bmwandreas
peppe wrote:En sak som jag aldrig har förstått är varför man väljer turbos med små avgasdelar (jo jag förstår folk vill ha "respons") för att sedan elektroniskt styra bort laddtrycket?

Men iofs är jag ju från Norrland så vad förstår jag. :P

Asball film Ivars!!! väntar på resten bara.
Vad menar du? 1:1 i mottryck är perfekt.

Posted: 24 Sep 2010, 18:43
by peppe
Perfekt? Okej...

Ja, det är väl fler än en gång man läser om att tryck mappas bort i botten, så man slipper detonera bitarna i omloppsbana, nu orkar jag inte söka reda på någon av trådarna, men du förstog väl min fråga antar jag.

Nog om det, Ivars vil nog ha sin filmtråd ifred.

Posted: 24 Sep 2010, 18:45
by Bmwandreas
Ja det är väl bättre med bra register än ett dåligt?

Posted: 24 Sep 2010, 19:47
by malte
Ivars, du är kung. Keep it up!

Posted: 24 Sep 2010, 20:02
by golf666
Schysst/grym film på en riktigt schysst/grym bmw ;)

Posted: 24 Sep 2010, 20:04
by Bmwandreas
robert wrote:Fast hur värt är det att en turbo skiter på sig långt innan grundmotorn har vaknat? :)
Det kan den inte göra om inte mottrycket överstiger laddtrycket.

Posted: 25 Sep 2010, 11:00
by peppe
Vi kanske ska dela på tråden, inläggen ang turbos från Ivars filmtråd.

Vi pratar båda om bra register, men vi menar nog olika på hur man uppnår det.