motor jobb m50 järn block,
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
motor jobb m50 järn block,
nu börjar maskin delarna bli klara men behöver topp-decka och o-ringa och plana en topp seriöst, iallafall hade jag gort det om jag ägt eller haft till gång till fräs,
får man ge ungefär för topp-deckning av block och o-ringning tro ni samt planing av topp,
är helt grön på priser så sätt. förr när man jobbade på en firman innan så gorde man bara grejerna och fick löne.
får man ge ungefär för topp-deckning av block och o-ringning tro ni samt planing av topp,
är helt grön på priser så sätt. förr när man jobbade på en firman innan så gorde man bara grejerna och fick löne.
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
Om du lämnar till en mekanisk verkstad och inte gör det svart så beror priset på vilken maskin man kör i, samt vad kundens kvalitetskrav är etc... Den dyraste maskinen vi har på mitt jobb kostar 2500kr / timme + moms för kunden. Dock kostade maskinen 15,000,000kr ^^
Den billigaste styrda maskinen vi har kostar ca 300kr / timmen, dock är den skrutig som fan och ingenting man kör nogranna saker i.
Mvh!
Den billigaste styrda maskinen vi har kostar ca 300kr / timmen, dock är den skrutig som fan och ingenting man kör nogranna saker i.
Mvh!
dgyldmark wrote:Under 1500,-
menar du under 1500:- för planing av topp + block + oringning??
I sthlm kostar oringning på motorfirma ca 2000:- (momsfritt).
Planing mellan 1000-1500:-.
Vill inte ens berätta vad jag har fått pröjsa för att plana av ytorna på mitt grenrör
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
xelerator wrote:dgyldmark wrote:Under 1500,-
menar du under 1500:- för planing av topp + block + oringning??
I sthlm kostar oringning på motorfirma ca 2000:- (momsfritt).
Planing mellan 1000-1500:-.
Vill inte ens berätta vad jag har fått pröjsa för att plana av ytorna på mitt grenrör
mitt gick på 1300kr och lite kaffebröd planing av topp block oringning men då var grejorn ordentligt tvättade och ren plockade från allt så det bara var att ställa in grejorna i fräsen och börja bearbeta
dgyldmark wrote:Under 1500,-
låter vettigt det priset Dan-G, ringde och hörde med Staffan Serring idag, han ville ha 1100:- för topp-deckning och o-ringning av blocket och 400:- för planing av toppen, så det blir att lämna in det hos han på "ringö verkö" här i Karlskrona,
för övrigt låter det mycket dyrt om man ska lämmna in något i storstäderna om det kostar det 2000:- momsfritt för en o-ringnin
Some kids piss their names in the snow Chuck Norris can piss his name in concrete.
cerwinboy wrote:dgyldmark wrote:Under 1500,-
låter vettigt det priset Dan-G, ringde och hörde med Staffan Serring idag, han ville ha 1100:- för topp-deckning och o-ringning av blocket och 400:- för planing av toppen, så det blir att lämna in det hos han på "ringö verkö" här i Karlskrona,
för övrigt låter det mycket dyrt om man ska lämmna in något i storstäderna om det kostar det 2000:- momsfritt för en o-ringnin
Serring kan sin sak, riktigt noggrann!
Det va serring som borrade mitt s50 block och det ville jag inte lämna till vem som.
Vem är du föresten? Kul med fler bmw turbos i krokarna
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Dawe_A wrote:Serring kan sin sak, riktigt noggrann!
Det va serring som borrade mitt s50 block och det ville jag inte lämna till vem som.
Vem är du föresten? Kul med fler bmw turbos i krokarna
hade inte tänkt köra turbo men där imot en arg 328 sugis, pilltan på brinkarna ska jag fråga sen om hjälp med att räkna på förbrännings rum o så, är det du som har 328 kombi som bruka vara på brinkarna ? har du sett en cosmos svart e36 med M6 kopior så är det jag,