Page 1 of 2
Hur mkt laddtyck och effekt?
Posted: 22 Aug 2010, 18:03
by Illegal_racer
Hur mkt laddtryck hade jag vågat köra med en orginal m20b25 botten med en cooperring packning 12.9 bultar och urgröpta förbränningsrum och smått portad topp och hur många hästar hade man kunnat komma upp i med de jag kör med megasquirt mvh Niklas
Posted: 22 Aug 2010, 18:05
by Ludde_
Använd sökfunktionen
Posted: 22 Aug 2010, 18:33
by jeenz
fan ja kör helt orginal m20b25, endast gjort ventiljustering, överladdad med holset hx50 på 1kg laddtryck osså e85

Posted: 22 Aug 2010, 18:51
by Beemari
Kör en 2.7a dock oringad o arp med sprit o 1.5bar...mosar på rätt fint..
allt är helt än så länge
Posted: 22 Aug 2010, 19:13
by peppe
Du ger ju lite knapphändig info för dom som vill ge sig på att gissa.
Posted: 22 Aug 2010, 19:39
by Illegal_racer
Nu ville jag ju veta vad min motor hade stått pall för innan körde jag helt orörd m20b25 med 1 kilo ladd och de funka fint till man drog på lite i 5an:s sprängde kylaren och en slang så jag beställde cooperring och vill veta vad man hade kunnat ladda med de och ändå köra safe och på ett cirka hur många hästar man hade kunnat plocka ut med en någorlunda mapp
Posted: 22 Aug 2010, 19:42
by peppe
Tydligt att du inte tänker som jag. Någon som vet kommer säkert svara på din fråga.
Mvh
Posted: 22 Aug 2010, 20:31
by Bmw*Alex
peppe menar att du borde ge lite mer info som vad du kör med för turbo och spriddare tex..
mvh
Posted: 23 Aug 2010, 05:48
by Illegal_racer
Jaja men jag menar bara vad de står pall för i optimalaste mån asså men ja kör med 314 cc spridare mvh niklas
Posted: 23 Aug 2010, 07:30
by Snekast
Om du väljer E85 kan du ju ladda upp till 1.5bar med en medelstor turbo.
Borde ge runt 400 på hjulen och med en bra mapp så håller det.
Men då kan du absolut inte använda dina spridare du har nu.
Ska du köra BF räcker dina spridare till ca 300 motorhästar innan dom bottnar. Med andra ord ca 0.5-0.8bar skulle jag tippa på.
/ Pelle
Posted: 23 Aug 2010, 07:56
by Illegal_racer
Okej nästa lön kommer de åka på större spridare och e85 men nån som vet hur mkt tändning jag hade vågat köra på bf och på e85 på fullast för att vara på den säkra sidan Mvh Niklas
Posted: 23 Aug 2010, 10:38
by dgyldmark
Illegal_racer wrote:Okej nästa lön kommer de åka på större spridare och e85 men nån som vet hur mkt tändning jag hade vågat köra på bf och på e85 på fullast för att vara på den säkra sidan Mvh Niklas
"optimalaste mån"

Posted: 23 Aug 2010, 11:34
by Illegal_racer
Haha ville bara framföra de så alla fatta för mitt första inlägg var bara förvirrande tydligen
Re: Hur mkt laddtyck och effekt?
Posted: 23 Aug 2010, 16:49
by dgyldmark
Illegal_racer wrote:Hur mkt laddtryck hade jag vågat köra med en orginal m20b25 botten med en cooperring packning 12.9 bultar och urgröpta förbränningsrum och smått portad topp
Det finns inget att gå på här... alls. Motorn kan se ut hur som helst.
och hur många hästar hade man kunnat komma upp i med de jag kör med megasquirt mvh Niklas
Hur skall vi veta vad du "kör"?
Posted: 23 Aug 2010, 19:48
by Illegal_racer
Skitsamma ville bara höra vad folk skulle gissa på
Posted: 24 Aug 2010, 16:52
by nicke.t
mellan 150- 500 hk gissar ja på me den infon du lämnar.
Posted: 24 Aug 2010, 18:28
by Ludde_
nicke.t wrote:mellan 150- 500 hk gissar ja på me den infon du lämnar.
jaa one more gissningslek! denna tråden känns mycket meningsfull...