Page 1 of 1

Kopplingsschema megasquirt till motronic

Posted: 18 Aug 2010, 17:25
by Illegal_racer
Tjena undrar om någon har ett bra och tydligt kopplingsschema för att koppla ihop megasquirt med en orginal 55 pins motronic hanske från en sönderplockad styrbox jag har sökt och hittat lite men jag blir osäker på de då så jag frågar om nån kan länka något bra schema eller nån som har ett schema liggandes isåfall Mvh Niklas

Posted: 18 Aug 2010, 18:59
by RickardP
Tycker denna är en bra början. Du kanske kan göra ett eget schema utifrån denna?
Vore dock bra om någon har ett kopplingsschema på just din 55 pinnars kontakt så du kan dubbel kolla.
http://wiki.diyefi.co.uk/index.php?titl ... Conversion

Posted: 18 Aug 2010, 20:49
by Carlsson

Posted: 18 Aug 2010, 20:50
by Carlsson
RickardP wrote:Tycker denna är en bra början. Du kanske kan göra ett eget schema utifrån denna?
Vore dock bra om någon har ett kopplingsschema på just din 55 pinnars kontakt så du kan dubbel kolla.
http://wiki.diyefi.co.uk/index.php?titl ... Conversion
snor din länk och lägger in den i elschaman tråden

Posted: 18 Aug 2010, 21:56
by Illegal_racer
Hade de gått att följa de schemat på en e34 -88? Ska iaf printa ut pindatan till min härva på jobbet imorron så tror jag att jag gör ett eget schema och använder detta schemat lite som guide så kan jag själv dubbelkolla allt kan även rita upp schemat och lägga ut här sen här om någon är intresserad och de e ju megasquirt 1 v3 till motronic m1.3 härvan Mvh Niklas

Posted: 18 Aug 2010, 22:16
by Carlsson
Jag använde bla det schemat när jag kopplade in ms på min E30 med 535 motor från -89 och det stämde ganska bra bara lite externa grejor jag ändrade. tog typ 1.5h att löda då hade jag en motronic kontakt från en slaktad box och en 37pinns ms kontakt inräknat i den tiden satt jag och letade 0,5mm2 kablar i rätt färg

Posted: 18 Aug 2010, 22:41
by Illegal_racer
Ja jag ska använda en färdig kabelhärva från mset och själv löda ihop de med en motronic kontakt en dryg sak blir att jag får ha motronickontakten i motorrummet som orginal och sen får jag ha sladdarna genom torpeden för att ha mset i handsfacket då jag kommer inte kunna plocka väck den härvan utan att göra större hål i torpeden eller klippa kablarn haha men men..

Posted: 19 Aug 2010, 23:57
by Carlsson
Illegal_racer wrote:Ja jag ska använda en färdig kabelhärva från mset och själv löda ihop de med en motronic kontakt en dryg sak blir att jag får ha motronickontakten i motorrummet som orginal och sen får jag ha sladdarna genom torpeden för att ha mset i handsfacket då jag kommer inte kunna plocka väck den härvan utan att göra större hål i torpeden eller klippa kablarn haha men men..
Varför inte ha Mset i lådan som finns i motorutrymmet antar att det är E34 det handlar om?!

Posted: 20 Aug 2010, 07:31
by Illegal_racer
Jag har hellre de i bilen i handskfacket för de känns bäst så och för den delen har jag redan lödat klart härvan så finns ingen återvändo utan att klippa härvanI

Posted: 20 Aug 2010, 09:43
by E34 RRT
om du har autodata är det till ganska bra hjälp i det här sammanhanget!!
det kan vi juh alla fundera ut var du får det ifrån! :lol:

Posted: 20 Aug 2010, 11:18
by Illegal_racer
Japp använde mig av autodata och de kopplingsschemat jag gick och de verka bli bra men vet någon hur jag ska koppla tändspolen ska jag koppla pin36 från mset till minusen på spolen eller hur ska jag göra?

Posted: 21 Aug 2010, 13:04
by Carlsson
http://www.e-racers.se/index.php?option ... pin-nr-bmw

pin 36 ms ska till pin 1 på motronicen