Page 1 of 1

ingen RPM signal!??? O INGEN GNISTA!!

Posted: 15 Aug 2010, 15:14
by moxi
vill starta min bil!!

Varför får jag ingen RPM signal?

TIPS!!!

Posted: 15 Aug 2010, 16:48
by Ronnie AVR
Roman tb??

Posted: 15 Aug 2010, 20:59
by birro
Som ronnie säger så är Roman duktig. Han hjälpte mig att fixa alla inställningar för att bilen skulle hoppa igång.

Posted: 15 Aug 2010, 21:42
by moxi
mätaren till varvtalet står stilla o är rödmarkerat..varför??

Posted: 15 Aug 2010, 22:54
by Per Eriksson
induktiv eller hallgivare? är din box inställd för den typ av givare du har?

Posted: 15 Aug 2010, 23:10
by moxi
hallgivare.. har ingen gnista heller!

Posted: 17 Aug 2010, 20:57
by BMWkimmpan
Nja gnista får du ju inte om du inte får RPM signal. Fungerar givaren som den ska och har du valt rätt givare i sprutat? Vad för sprut?

Posted: 18 Aug 2010, 11:33
by Carlsson
Har samma problem med mitt Ms1 v2,2 lassekort har provat allt känns det som med inställningar olika givare Hall/vr pulluppmotstånd osv ingen signal alls :cry:

Posted: 18 Aug 2010, 12:42
by Bmw*Alex
Carlsson wrote:Har samma problem med mitt Ms1 v2,2 lassekort har provat allt känns det som med inställningar olika givare Hall/vr pulluppmotstånd osv ingen signal alls :cry:


sry ot.

kan man styra både soppa och tändning med ett ms1 v2.2 ?

mvh

Posted: 18 Aug 2010, 12:56
by Carlsson
Bmw*Alex wrote:
Carlsson wrote:Har samma problem med mitt Ms1 v2,2 lassekort har provat allt känns det som med inställningar olika givare Hall/vr pulluppmotstånd osv ingen signal alls :cry:


sry ot.

kan man styra både soppa och tändning med ett ms1 v2.2 ?

mvh


det skulle tydligen vara ombyggt för att kuna köra både bränsle och tändning enligt han jag köpte det av

Posted: 18 Aug 2010, 13:19
by Bmw*Alex
Carlsson wrote:
Bmw*Alex wrote:
Carlsson wrote:Har samma problem med mitt Ms1 v2,2 lassekort har provat allt känns det som med inställningar olika givare Hall/vr pulluppmotstånd osv ingen signal alls :cry:


sry ot.

kan man styra både soppa och tändning med ett ms1 v2.2 ?

mvh


det skulle tydligen vara ombyggt för att kuna köra både bränsle och tändning enligt han jag köpte det av


ok :)

mvh

Posted: 18 Aug 2010, 17:24
by Nisse977
Kanske hjälper det här inte er ett piss... men när jag skruvat ihop min motor så hade jag inte heller nån rpm-signal och inte heller någon gnista. Det visade sig att jag vänt på de två kablarna från halgivaren.. Så när jag kopplat om dem funkade allt igen. Visste inte att det spela någon roll vilket håll de satt på... Pelko kom med tipset om att vända kablarna och det funkade :)

Inte bara nått sånt enkelt fel du gjort?

Posted: 18 Aug 2010, 18:26
by Per Eriksson
Ni 2 som har strul. öppna boxen och kolla var det är byglat.

Tydligen och ska vara duger inte, kolla med egna ögon.

Posted: 18 Aug 2010, 21:01
by Carlsson
Per Eriksson wrote:Ni 2 som har strul. öppna boxen och kolla var det är byglat.

Tydligen och ska vara duger inte, kolla med egna ögon.


Går inte att se på lassekort dom är yt lödda

Posted: 19 Aug 2010, 08:08
by moxi
Carlsson wrote:
Per Eriksson wrote:Ni 2 som har strul. öppna boxen och kolla var det är byglat.

Tydligen och ska vara duger inte, kolla med egna ögon.


Går inte att se på lassekort dom är yt lödda


Har öppnat boxen o kolla som fan men kan inte upptäcka nått. Ska nog lämna in boxen för simulering ikväll..funkar allt då så e det nog vr-givaren som gjort sitt.

Posted: 19 Aug 2010, 08:11
by moxi
Vet att det var i alla fall sista gången jag köpte ett Beg sprut..fy fan för vissa när dem kopplar ihop grejerna..sockerbitar o tvinnade kardeler!!
OHH..vilka härvor, typ som mormors nystan som hon har när hon virkar, så såg typ elhärvan ut när man fick den!